Dupa cum v-am mai informat, zeci de strazi din cartierele Chercea, Radu Negru si Brailita au fost abandonate, de luni de zile, in stadiul de santier in lucru, dupa ce s-a sapat pentru ingroparea conductelor de canalizare. Proiectul, in valoare de 17,7 milioane de euro, finantat in proportie de 70% de Uniunea Europeana, cu fonduri ISPA, si 20% de Consiliul Local Municipal Braila, prevede ca strazile pe care s-a montat canalizare sa fie asfaltate si prevazute cu trotuare. Constructor a fost desemnat, prin licitatie, firma "Athena" SA Grecia, care si-a deschis o filiala in Braila. Lucrarile ar fi trebuit sa se execute incepind din 2004 pina, cel tirziu, decembrie 2006. In ciuda milioanelor de euro pe care, cel putin teoretic, le-a primit dupa finalizarea primelor etape ale lucrarii, "Athena" Braila nu numai ca nu a finalizat proiectul pina in decembrie anul trecut, dar a si acumulat datorii de peste 71 miliarde de lei vechi catre subcontractanti si furnizorii de materiale. La cererea creditorilor, firma greceasca a fost plasata sub supravegherea Tribunalului si a unui administrator judiciar si, daca nu isi achita datoriile, ar putea fi declarata in faliment. Unul dintre creditori este societatea "Drumuri si Poduri" Braila SA, care a asfaltat putinele tronsoane de strada finalizate pina in prezent. Din valoarea de 600.000 euro a lucrarilor prestate, "Drumuri si Poduri" nu a incasat de la "Athena" decit 200.000 euro, motiv pentru care directorul Viorel Balcan, fost senator de Braila, a decis incetarea colaborarii cu grecii. Balcan a lansat si o ipoteza ingrijoratoare: "Fiindca proiectul nu a fost finalizat la termenul prevazut in contract, Uniunea Europeana ar putea cere inapoi toti banii pe care i-a dat pina acum. E vorba de milioane de euro care, in final, vor fi platiti de contribuabilii braileni", ne-a declarat fostul senator. Cu alte cuvinte, brailenii s-ar putea trezi si cu zeci de strazi impracticabile si cu banii luati!
Primarul trebuie sa intervina pentru "Athena" pe linga Ministerul Economiei si Finantelor
Dupa cum v-am mai informat, zeci de strazi din cartierele Chercea, Radu Negru si Brailita au fost abandonate, de luni de zile, in stadiul de santier in lucru, dupa ce s-a sapat pentru ingroparea conductelor de canalizare. Proiectul, in valoare de 17,7 milioane de euro, finantat in proportie de 70% de Uniunea Europeana, cu fonduri ISPA, si 20% de Consiliul Local Municipal Braila, prevede ca strazile pe care s-a montat canalizare sa fie asfaltate si prevazute cu trotuare. Constructor a fost desemnat, prin licitatie, firma "Athena" SA Grecia, care si-a deschis o filiala in Braila. Lucrarile ar fi trebuit sa se execute incepind din 2004 pina, cel tirziu, decembrie 2006. In ciuda milioanelor de euro pe care, cel putin teoretic, le-a primit dupa finalizarea primelor etape ale lucrarii, "Athena" Braila nu numai ca nu a finalizat proiectul pina in decembrie anul trecut, dar a si acumulat datorii de peste 71 miliarde de lei vechi catre subcontractanti si furnizorii de materiale. La cererea creditorilor, firma greceasca a fost plasata sub supravegherea Tribunalului si a unui administrator judiciar si, daca nu isi achita datoriile, ar putea fi declarata in faliment. Unul dintre creditori este societatea "Drumuri si Poduri" Braila SA, care a asfaltat putinele tronsoane de strada finalizate pina in prezent. Din valoarea de 600.000 euro a lucrarilor prestate, "Drumuri si Poduri" nu a incasat de la "Athena" decit 200.000 euro, motiv pentru care directorul Viorel Balcan, fost senator de Braila, a decis incetarea colaborarii cu grecii. Balcan a lansat si o ipoteza ingrijoratoare: "Fiindca proiectul nu a fost finalizat la termenul prevazut in contract, Uniunea Europeana ar putea cere inapoi toti banii pe care i-a dat pina acum. E vorba de milioane de euro care, in final, vor fi platiti de contribuabilii braileni", ne-a declarat fostul senator. Cu alte cuvinte, brailenii s-ar putea trezi si cu zeci de strazi impracticabile si cu banii luati!