• actele de reziliere a contractului cu “Telor Invest” Bucureşti sunt deja pregătite şi ar urma să fie semnate săptămâna viitoare • firma respectivă a fost angajată să lucreze la reabilitarea şi modernizarea unui tronson din Calea Galaţi, însă lucrările au întârzieri foarte mari • ajuns la capătul răbdării şi supărat din cauza prejudiciului de imagine pe care i l-a provocat firma bucureşteană, Dragomir se arată decis să dea un exemplu pentru toate firmele care au contract cu Primăria: “Va fi un semnal de alarmă şi pentru celelalte societăţi, să înţeleagă că astfel nu mai merge şi că toleranţa noastră nu este la infinit”
Primarul Marian Dragomir se arată mai hotărât ca niciodată să rezilieze contractul încheiat cu “Telor Invest” Bucureşti, firma care a fost angajată să execute lucrările de reabilitare şi modernizare a tronsonului din Calea Galaţi cuprins între podul Brăiliţa şi ieşirea din municipiu, la capătul cartierului Vidin. La conferinţa de presă de ieri, Dragomir a declarat că actele de reziliere sunt deja întocmite şi că, săptămâna viitoare, vor fi semnate efectiv, dacă pe şantier nu vor fi reluate în forţă lucrările. “În data de 24 iulie le-am transmis o notificare celor de la «Telor», prin care i-am atenţionat că dacă nu urgentează lucrările şi nu intră în grafic, le vom rezilia contractul. Dânşii ne-au răspuns în data de 28 iulie că intenţionează să facă asta. Dar este un lucru pe care nu-l cred, motiv pentru care am pregătit documentaţia pentru rezilierea contractului săptămâna viitoare. Este o decizie foarte radicală. Dacă până la sfârşitul acestei săptămâni lucrurile nu evoluează, săptămâna viitoare le transmitem rezilierea contractului! (...) Mă refer să înceapă la fundarea străzii. Şi să înceapă după aceea să toarne şi covorul asfaltic”, a declarat, pe un ton hotărât, edilul-şef.
După cum se ştie, lucrările pe Calea Galaţi se derulează într-un ritm extrem de lent, şantierul lăsând uneori impresia că a fost efectiv abandonat de firma bucureşteană. Nemulţumit de această situaţie, primarul Dragomir a început să ameninţe cu rezilierea contractului încă din luna iunie a acestui an. După primele ameninţări de acest gen, constructorul a adus câteva utilaje pe şantier şi părea hotărât să aducă lucrările în grafic. “Minunea” a durat, însă, doar câteva zile, după care şantierul s-a blocat din nou.
Dezamăgit de lipsa de seriozitate a firmei bucureştene, primarul Dragomir îşi reproşează că a fost prea tolerant cu aceasta, însă spune că totul are o limită şi că este momentul să dea un semnal că aşa nu se mai poate, semnal pe care ar trebui să îl perceapă ca atare toate firmele aflate sub contract cu Primăria. “Cred că, la un moment dat, m-am înmuiat pe zona aceasta şi am devenit foarte tolerant, poate prea tolerant şi am ajuns în această situaţie. Am sperat în schimb că ei vor începe să lucreze aşa cum mă păcăleau de fiecare dată când aveam discuţii telefonice şi îmi promiteau că de săptămâna viitoare, că au achiziţionat, că au adus utilajele la Brăila, că vor începe să lucreze etc. Cred totuşi că sunt momente în viaţă în care trebuie să ne asumăm nişte decizii radicale. Pentru că nu putem să continuăm în acest ritm şi bunele noastre intenţii să fie, de fapt, catalogate ca o slăbiciune. Acum, nu mă încălzeşte cu nimic faptul că îi executăm garanţia unei societăţi, conform legii, dar trebuie să dăm un exemplu tuturor. Mi-ar fi plăcut foarte mult ca acea societate să termine lucrările în grafic. Au întârzieri foarte mari, iar deficitul de imagine pe care ni l-au provocat nouă, ca oraş, şi mie în special, ca primar, este unul imens, pe care nu am să îl pot recupera decât foarte greu”, a subliniat Marian Dragomir. Acesta spune că autorităţile locale au bănuit de la bun început că se va ajunge la o asemenea situaţie, deoarece firma “Telor Invest” era deja în insolvenţă când s-a prezentat la licitaţie. Primăria a făcut o solicitare de excludere a acestei firme, însă Consiliul Concurenţei a respins demersul ca fiind nefondat, asfel că bucureştenii au putut licita, fiind declaraţi câştigători.
Primarul, hotărât să meargă până la capăt, în ciuda birocraţiei de după rezilierea contractului. O parte din gropi vor fi astupate, totuşi, de CUP “Dunărea”
Edilul-şef a precizat că, odată cu rezilierea contractului, Primăria va uza de dreptul legal de a emite pretenţii asupra garanţiei depuse de constructor. Dragomir se declară conştient de faptul că rezilierea contractului va genera o întreagă birocraţie, cu posibile lupte în instanţă şi cu necesitatea de a organiza o nouă licitaţie pentru încredinţarea lucrărilor. În tot acest timp, până la contractarea unui alt constructor care să ducă treaba până la final, Calea Galaţi va rămâne în stadiul actual, cu asfaltul raşchetat pe anumite porţiuni şi cu toate problemele reclamate de şoferi. Primarul spune, totuşi, că “decât să stăm cu o societate care ne minte şi vom ajunge oricum tot anul viitor, cel puţin reziliem contractul, executăm garanţia şi atribuim un nou contract. Totodată, va fi un semnal de alarmă şi pentru celelalte societăţi, să înţeleagă că astfel nu mai merge şi că toleranţa noastră nu este la infinit”.
Totuşi, Marian Dragomir dă asigurări că, până la găsirea unui nou constructor, se vor lua măsuri măcar pentru astuparea acelor şanţuri transversale care îi exasperează pe şoferi, pe tronsonul cuprins între podul Brăiliţa şi linia de tramvai de la intrarea în cartierul Vidin. După cum se ştie, acele şanţuri au fost săpate de Compania de Utilităţi “Dunărea”, care ţinut să schimbe ţevile de apă şi canalizare, înainte ca strada să fie asfaltată în cadrul proiectului de modernizare. În mod normal, şanţurile respective ar fi trebuit să dispară odată cu turnarea noului strat de asfalt pe carosabil. Cum, însă, firma “Telor Invest” a întârziat foarte mult cu asfaltarea, şanţurile au rămas astupate superficial cu un strat de pietriş, care s-a tasat, astfel că şoferii sunt obligaţi să se confrunte cu denivelările ce le distrug suspensiile maşinilor. Primarul Marian Dragomir ne-a declarat că, imediat după rezilierea contractului cu “Telor Invest”, CUP “Dunărea” va proceda la astuparea cu asfalt a şanţurilor respective, astfel încât pe Calea Galaţi să se poată circula în condiţii cât de cât normale, până la turnarea noului covor asfaltic, de către noua firmă stabilită prin licitaţie.