Consilierii au avut diverse obiectii, la solicitarea respectiva, incepind de la faptul ca aceasta este redactata neglijent si terminind cu faptul ca, in opinia lor, aceasta federatie nu este reprezentativa pentru asociatiile de proprietari din Braila, pentru ca are putini membri. Mai mult, consilierul PNL Petrica Popa chiar a dorit sa fie lamurit: "Federatia asta a Uniunii este o federatie sau o uniune?". In plus, consilierul Vasile Varga a apreciat ca este nevoie, in opinia sa, de o hotarire aparte de CLM, prin care sa se stabileasca un regulament de organizare si functionare a asociatiilor de proprietari. El a anuntat ca, impreuna cu citiva colegi consilieri, are in lucru un proiect, in acest sens, pe care il va prezenta in zilele urmatoare secretarului municipiului, Stoian Iorga.
Chestionat asupra datelor pe care le are despre aceasta Federatie, si despre opinia sa, cu privire la solicitarea facuta, viceprimarul Lucian Tilea a declarat: "In legatura cu aceasta federatie, lucrurile stau astfel: ea a aparut in jurul anului 2004, probabil in 2005 a inceput sa devina mai activa, si am avut mai multe contacte cu domniile lor, respectiv cu domnul presedinte Marian Covache. Ei au venit cu o propunere destul de interesanta, aceea de a supune atentiei CLM un proiect care copiaza, in buna masura, ceea ce galatenii au realizat la ei, o propunere de lege interna a orasului, cu privire la asociatiile de proprietari. Eu personal m-am opus acestui sistem, pina cind tot ceea ce se numeste propunere nu va primi o sustinere din partea asociatiilor de proprietari. Asta, pentru ca avem deja macar doua legi - una dintre ele, HG 400 cu privire la asociatiile de proprietari - care reglementeaza cit se poate de clar activitatea acestora si care leaga Primaria de asociatii doar prin doua puncte: acela referitor la atestarea administratorilor si prin cel cu privire la partea de indrumare si control. Eu vreau sa va spun ca orice fel de activitate suplimentara, pe aceasta directie, inseamna o munca suplimentara din partea Primariei, adica alti oameni angajati. Primaria din Galati are 27 de oameni care se ocupa de asta, iar noi avem numai 2, si sincer sa fiu, nu vad de ce ar trebui sa ne angajam noi intr-o activitate privata, pentru ca asociatia de proprietari este, din punct de vedere juridic, perfect separata de noi. Noi le-am dat posibilitatea membrilor acestei uniuni sa faca, alaturi de noi, diferite controale, sa participe la seminariile noastre de indrumare si cam atit. De un an si jumatate, de cind sint responsabil cu aceasta problema, am facut tot ce era posibil, pina acum, sa determin in constiinta proprietarilor intelegerea faptului ca sint proprietari si ca trebuie sa se comporte ca atare, nu noi, Primaria, sa le reparam acoperisul, clanta de la intrare, geamurile si asa mai departe".
In urma acestor discutii, consilierii au votat impotriva acordarii spatiului solicitat de FUAP.