• după litigiul care are în prim-plan bulevardul Dorobanţilor, o investiţie majoră cu numeroase probleme, a apărut şi acesta cu Calea Călăraşilor • asta deoarece, după fiecare ploaie, în staţiile de autobuz, dar şi în alte zone de pe tronsonul reabilitat recent, apar bălţi mari • deşi lucrările de reabilitare s-au finalizat în urmă cu circa 5 ani, Primăria nu a făcut nici până la ora actuală recepţia finală, solicitând proiectantului şi constructorului să ia măsuri pentru remedierea tuturor problemelor, inclusiv a acestor băltiri • proiectantul i-a cerut constructorului să facă o decopertare a asfaltului, pentru a găsi cauza problemelor • “Tancrad” a refuzat, iar litigiul s-a mutat în instanţă • până se va ajunge la o soluţie, călătorii care vor să urce în autobuzele “Braicar” va trebui să treacă în continuare prin apă până la glezne
De bine ce a fost reabilitată în urmă cu câţiva ani, pe un proiect cu finanţare europeană în valoare totală de 37,3 milioane de lei, Calea Călăraşilor se umple de bălţi după fiecare ploaie mai consistentă, iar partea proastă este că aceste bălţi se formează exact acolo unde prezenţa lor incomodează cel mai mult: în staţiile “Braicar”. Cel puţin în staţia de la Piaţa Concordia, de fiecare dată când plouă sau se topeşte zăpada - cum s-a întâmplat pe parcursul săptămânii trecute - călătorii care trebuie să urce în autobuz trec, vrând-nevrând, printr-o băltoacă de toată frumuseţea ce le ajunge, în perioadele de vârf, până la glezne şi chiar mai sus.
În urma numeroaselor reclamaţii primite din partea cetăţenilor, Primăria a reacţionat, refuzând să semneze procesul verbal de recepţionare a lucrărilor de modernizare a Căii Călăraşilor executate în perioada 2011 - 2012 de asocierea de firme Tancrad SRL - Euroconstruct SRL - Max Boegl şi Swietelsky. Autorităţile locale au condiţionat recepţionarea lucrărilor de remedierea problemelor apărute pe parcurs, fiind vorba inclusiv despre aceste băltiri din staţiile de autobuz. Lucrurile au rămas, însă, încremenite în proiect, ajungându-se la un litigiu în instanţă, între autorităţile locale şi constructor, reprezentat în special de firma “Tancrad” SRL Galaţi.
Deşi la prima vedere s-ar crede că problema apare deoarece carosabilul nu are o pantă de scurgere suficient de bine făcută spre gurile de canalizare, astfel că apa se acumulează unde nu trebuie, firma care a întocmit proiectul de modernizare a Căii Călăraşilor vrea să ştie cauza exactă a fenomenului. Astfel, proiectantul - firma bucureşteană “Viotop” SRL - a solicitat firmei “Tancrad” să facă anumite intervenţii în zonă pentru identificarea cauzei şi găsirea soluţiilor cele mai adecvate pentru remedierea problemelor. După cum ne-a informat viceprimarul Doiniţa Ciocan, constructorul a refuzat efectuarea intervenţiilor solicitate de proiectant. “Drept urmare, s-a ajuns în instanţă cu această situaţie. Oricum, până când nu vor fi eliminate toate defectele de proiectare şi execuţie, nu va fi acordată recepţia finală a lucrărilor de reabilitare - modernizare a Căii Călăraşilor”, ne-a declarat viceprimarul Ciocan.
Conducerea firmei “Tancrad” consideră solicitarea de intervenţie asupra carosabilului Căii Călăraşi ca fiind inoportună, în condiţiile în care lucrările de reabilitare s-au finalizat în urmă cu câţiva ani. “Nu poţi să mai vii cu o dispoziţie de şantier de decopertare a asfaltului, la 5 ani de la închiderea şantierului. Lucrarea s-a făcut în conformitate cu proiectul pe care l-am avut la dispoziţie”, ne-a declarat Lucian Stanciu, directorul executiv al “Tancrad” SRL Galaţi.
Reamintim că valoarea proiectului de reabilitare şi modernizare a Căii Călăraşilor, pe porţiunea cuprinsă între bulevardul Dorobanţilor şi bulevardul Independenţei, a fost de 37.329.439,60 lei, din care de la bugetul de stat - 5.249.364,81 lei, iar de la bugetul local - 594.828,87 lei, restul fiind finanţare europeană. S-au realizat: reabilitare şi modernizare 20.800 mp stradă, 1,33 km de cale dublă de rulare de tramvai, 6.500 mp parcări, trotuare, alveole, 1.128 ml - reţea alimentare cu apă, 1.106 ml - reţea canalizare, 173 locuri de parcare şi patru staţii de autobuz.
Litigiul dintre Primăria Brăila şi firma gălăţeană “Tancrad” pentru Calea Călăraşilor nu este singurul între cele două entităţi. Reamintim că un conflict juridic similar se află pe rolul instanţelor de judecată în privinţa proiectului de reabilitare şi modernizare a bulevardului Dorobanţilor, o altă investiţie majoră finanţată cu bani europeni. Pentru Dorobanţi, litigiul a pornit de la felul cum “Tancrad” a înţeles să execute consolidarea vechiului canalul colector care trece pe sub bulevard. Lucrările de consolidare a tunelului subteran, finalizate în proporţie de circa 50%, au fost stopate în urmă cu doi ani şi nu vor fi reluate decât după finalizarea procesului aflat pe rolul instanţelor de judecată. Acesta este motivul pentru care, la ora actuală, tramvaiele nu mai pot circula pe bulevardul Dorobanţilor.