• primarul Dragomir a precizat că, deocamdată, s-a folosit doar sare, în locul amestecului clasic de nisip cu sare • „După cum s-a văzut, am reuşit să menţinem carosabilul la negru, doar aşa, cu sare”, a punctat edilul-şef • în ceea ce priveşte scoaterea zăpezii din oraş, primarul spune că această operaţiune se va face cu măsură, deoarece este foarte scumpă şi ar încărca foarte mult costurile deszăpezirii per-ansamblu • acestea sunt, oricum, destul de mari
La activităţile de deszăpezire din ultimele zile, Primăria a evitat să folosească amestecul clasic, de nisip cu sare, preferând să împrăştie pe carosabil doar sare, în ideea de a nu se mai întâmpla ca în anii trecuţi când, după topirea zăpezii, rămâneau pe străzi cantităţi foarte mari de nisip care degaja praf sau se scurgea în canalizări, înfundându-le. “Am lucrat doar cu sare. Nu am împrăştiat la această deszăpezire nici măcar un gram de nisip. Doar cu sare! Am considerat că în oraş trebuie să lucrăm doar cu sare pentru că am putut să ţinem lucrurile sub control. Nu am vrut să înfundăm canalizările. În cazul unor temperaturi foarte scăzute am fi fost nevoiţi în schimb să aruncăm şi nisip pentru că pe lângă sare acesta ar fi stabilit o anumită aderenţă în jurul intersecţiilor, semafoarelor. Dar ne-am descurcat cu sare şi aţi văzut că am reuşit să scoatem asfaltul la negru”, a declarat, ieri, primarul Marian Dragomir, în cadrul unei conferinţe de presă. Edilul şef a precizat că nu s-a folosit, deocamdată, nici soluţia lichidă aflată în stocul unui operator de salubritate. După cum v-am mai informat, există o cisternă de astfel de soluţie, care are o foarte mare eficienţă în topirea zăpezii şi gheţii. Este, însă, şi foarte scumpă, astfel că Primăria intenţionează să o folosească doar ca ultimă variantă pentru curăţarea unor artere principale din municipiu. „Nu am folosit acea soluţie pentru că este foarte scumpă. Încă aştept o iarnă mai grea”, a precizat primarul Dragomir.
În ceea ce priveşte transportarea mormanelor de zăpadă la marginea municipiului, edilul-şef a spus că s-au făcut deja câteva curse şi că urmează să se mai facă, însă vor fi degajate doar principalele intersecţii şi câteva parcări din oraş, deoarece costurile implicate de scoaterea zăpezii sunt exorbitante. „Urmează să avem o discuţie cu cei de la Agenţia de Protecţie a Mediului, pentru a stabili unde să ducem zăpada. Teoretic vom merge pe două variante: în zona trecere Bac către Stânca şi undeva în zona FNC-ului de la Şoseaua Baldovineşti. Scopul nostru este să transportăm zăpada cu costuri cât mai mici. Am făcut deja un transport, într-o noapte şi am constatat că pentru această operaţiune costurile sunt foarte mari. Vom mai încărca din zona intersecţiilor principale, pentru a degaja spaţiile. Eu ştiu că brăilenii îşi doresc să încărcăm toată zăpada din municipiu, dar acel lucru ar duce efectiv la dispariţia bugetului local”, a punctat Marian Dragomir.
După cum v-am mai informat, costurile operaţiunilor de deszăpezire derulate în municipiu, începând de vineri, 6 decembrie, până duminică după-amiază, incluzând aici şi zăpada cărată la marginea oraşului, se ridică la circa 1,4 milioane de lei (14 miliarde de lei vechi n.n.).