• „Bani avem, utilaje sunt, zăpadă ne mai trebuie” - cam aceasta pare a fi starea de spirit a autorităţilor locale, care se declară pregătite din toate punctele de vedere să intervină la deszăpezire • deja, la cele mai mici semne de polei, primarul Dragomir scoate sărăriţele pe străzile importante, ca să nu mai scape situaţia de sub control, cum s-a întâmplat la primul îngheţ din luna decembrie • până acum, s-au cheltuit 100.000 lei, dintr-un buget alocat de 2,35 milioane lei
Primăria Brăila se arată hotărâtă să câştige războiul cu poleiul în această iarnă. După ce a pierdut o primă bătălie la începutul lunii decembrie, la primul îngheţ, când s-a acţionat cu întârziere, iar pe străzi a apucat să se prindă o pojghiţă alunecoasă care le-a dat bătăi de cap şoferilor, administraţia locală a început să scoată sărăriţele pe străzi încă din toiul nopţii, imediat cum dă să apară polei pe carosabil. La fel s-a întâmplat şi în noaptea de marţi spre miercuri, când s-a intervenit cu nouă sărăriţe pe principalele artere ale municipiului. Acestea au împrăştiat doar sare, iar efectul a fost cel scontat, din moment ce nu s-a mai plâns nimeni că a derapat cu maşina prin oraş. Pe reţelele de socializare au apărut, însă, postări ale unor brăileni ce se întrebau dacă chiar a fost necesar să se cheltuie nişte bani cu această intervenţie, din moment ce stratul de polei nu a fost chiar atât de evident.
În ciuda acestor critici, primarul Marian Dragomir spune că se va acţiona în continuare la primele semne de îngheţ, pe principiul „Mai bine să prevenim, decât să scăpăm situaţia de sub control!”. Edilul-şef afirmă că sumele cheltuite până acum pentru combaterea poleiului sunt foarte mici în comparaţie cu bugetul alocat de Primărie pentru astfel de operaţiuni. „De la începutul lunii decembrie şi până în prezent s-au cheltuit 100.000 lei, dintr-un buget de 2,35 milioane de lei alocat pentru acţiunile de deszăpezire şi împrăştiere de material antiderapant pe raza municipiului. De asemenea, stocurile de material antiderapant sunt în continuare suficiente”, ne-a declarat, ieri, Dragomir.
Primarul ne-a explicat că suma de 2,35 milioane de lei a fost alocată pentru cea de-a doua parte a anului 2016. Astfel, pentru acţiunile de deszăpezire s-a stabilit un buget pentru intervenţiile necesare în perioada ianuarie-aprilie şi un alt buget pentru perioada noiembrie-decembrie. Ce nu se cheltuie din suma alocată pentru noiembrie-decembrie se va reporta, tot pentru deszăpezire, în perioada ianuarie – aprilie a anului viitor. „Economiile pe care le facem acum vor rămâne la dispoziţia noastră în primele luni din 2017, iar dacă nu vor fi suficiente vom suplimenta cu o altă sumă, din bugetul anului viitor. Depinde de cât de grea va fi iarna. Dacă ne vom confrunta cu ninsori abundente, e posibil să mai fie nevoie de o suplimentare a bugetului. Depinde şi de cât de multă zăpadă va trebui să cărăm la marginea oraşului, pentru eliberarea intersecţiilor importante şi a parcărilor”, ne-a mai explicat primarul Marian Dragomir.
Suficiente utilaje şi stocuri de material antiderapant
În ceea ce priveşte strategia intervenţiilor la deszăpezire, după cum se ştie, la fel ca şi în iernile trecute, Primăria Brăila a încheiat, prin intermediul SUPAGL, contracte cu cei trei operatori de salubritate care acţionează pe raza municipiului - “Braicata”, RER şi “Eco” - pentru deszăpezire şi combaterea poleiului prin aplicarea de materiale antiderapante. Din datele centralizate de Primărie, cele trei firme au disponibile în acest moment, din surse proprii sau din închirieri de la terţi, nu mai puţin de 259 de utilaje, dintre care 186 sunt utilaje cu lamă destinate intervenţiei efective la deszăpezire, iar restul de 73 sunt mijloace de transport, adică acele camioane folosite la mutarea zăpezii, de pe străzile municipiului în zonele de la periferie desemnate pentru aşa ceva.
“Utilajele sunt verificate din punctul de vedere al funcţionării, al dotării cu lame cu bandă de cauciuc pentru protejarea carosabilului. Am mai verificat şi existenţa de asigurări pentru fiecare utilaj în parte dar şi existenţa contractelor pentru furnizarea de combustibil şi materiale antiderapante. În momentul de faţă, operatorii de salubritate au în stoc 972 tone de sare, 1.075 tone de nisip şi 300 tone de amestec de sare cu nisip”, ne informa, în jurul datei de 15 decembrie, viceprimarul Doiniţa Ciocan.
Ieri, primarul Dragomir a ţinut să precizeze faptul că toate firmele care au prezentat oferte de închiriere utilaje către operatorii de salubritate au fost acceptate pentru colaborare. “N-o să poată să ne acuze nimeni că am încheiat contracte doar cu anumite firme. Toţi cei care au venit cu oferte au semnat contracte”, ne-a spus edilul-şef.
În ceea ce priveşte declaraţiile făcute în urmă cu câteva săptămâni de primarul Dragomir, referitoare la intenţia Primăriei de a folosi, pe lângă materialele antiderapante clasice, şi o substanţă specială, mai scumpă dar şi mult mai eficientă, la ora actuală există în stoc şi o anumită cantitate din respectiva soluţie de dezgheţare, însă aceasta ar urma să fie folosită doar când va veni iarna cu adevărat. “Avem şi o cisternă cu soluţia respectivă, dar o vom utiliza în situaţii de viscol şi ninsori abundente”, ne-a declarat Marian Dragomir.