• nava a fost construită pe fonduri europene, de o firmă din Constanţa • ieri a fost lansată la apă, iar după o perioadă de probă, va porni în prima cursă, de la Constanţa la Brăila • primarul Marian Dragomir spune că oraşul nostru avea nevoie de o astfel de navă de agrement la care să aibă acces, contra unor tarife modice, toţi cei doritori, atât brăileni cât şi turişti români sau străini
Şalupa “Chira Chiralina”, comandată de Primăria Brăila şi construită într-un şantier naval constănţean, de firma “Cirus Plast” Constanţa, a fost lansată, ieri, la apă. Nava are o lungime de 16 metri şi o capacitate de 25 locuri, fiind destinată curselor de agrement. “După lansarea la apă, şalupa face probe cu reprezentanţii Registrului Naval Român, apoi se vor obţine avizele şi la final va pleca în prima cursă, de la Constanţa la Brăila. După parcurgerea procedurilor menţionate anterior, în funcţie de legislaţia privind starea de alertă sau măsurile ulterioare stării de alertă, se vor organiza primele curse.
Vom propune: curse în rada Portului Brăila (30 de minute), curse în jurul Insulei Mici a Brăilei (1 oră), curse către Galaţi (dacă autorităţile din Galaţi vor permite acostarea la un ponton), curse pentru grupuri organizate”, a anunţat, ieri, primarul Marian Dragomir pe o reţea de socializare. Acesta a precizat că deocamdată nu s-au stabilit tarifele pentru închirierea navei, însă a ţinut să menţioneze că acestea vor fi cât se poate de accesibile, fiind destinate nu neapărat să aducă profit, ci doar să acopere cheltuielile cu combustibilul şi echipajul. Asta în condiţiile în care costurile de producţie au fost acoperite aproape integral cu fonduri europene nerambursabile, accesate prin Programul Operaţional pentru Pescuit şi Afaceri Maritime. Concret, valoarea şalupei este de 975.000 lei, din care 907.500 lei reprezintă fonduri europene, iar 67.000 lei contribuţia Primăriei Brăila, de la bugetul local.
Proiectul privind dotarea Primăriei Brăila cu o şalupă proprie a demarat în 2017. “Eu cred că foarte mulţi brăileni îşi doresc să se plimbe pe Dunăre. Sunt cei un pic nostalgici, care îşi aduc aminte de acele curse regulate între Brăila şi Galaţi. De asemenea, sunt foarte mulţi tineri care nu s-au plimbat niciodată cu şalupa pe Dunăre şi se uită doar la cei care au bărci private. Cred că Primăria Municipiului Brăila ar trebui să se implice pe această zonă pentru a da tuturor posibilitatea ca, în baza unui bilet - care reflectă doar costul combustibilului şi salariul personalului de pe acea şalupă -, să poată să se plimbe pe Dunăre. Astfel şi cei care vin din alte localităţi ar putea face asta. Pentru că vorbim până la urmă de promovarea oraşului, de o activitate suplimentară pentru petrecerea timpului liber pentru cei care vin şi aleg Dunărea că zonă de recreere. (...) Am văzut la Mangalia o astfel de variantă. Lumea stătea la rând să se plimbe jumătate de oră pe Marea Neagră cu acea şalupă”, declara în 2017 primarul Marian Dragomir. Acesta a precizat că salupa a fost botezată “Chira Chiralina” - arhetipul frumuseţii feminine brăilene - deoarece “trebuie să existe o poveste, o legendă care să dea o notă de mister de care să-ţi aduci aminte mereu cu plăcere ...”. În altă ordine de idei, denumirea “Brăila”, care ar fi fost prima variantă aleasă de Primărie, era deja rezervată de un alt vas.