• cu un buget de 4 milioane de lei, au fost achiziţionate zece utilaje de ultimă generaţie, care de câteva luni stau nefolosite • schema de personal pentru Divizia de Reparaţii Stradale este de 9 persoane • după ce s-au organizat cinci concursuri de angajare, s-au ocupat doar patru posturi • asta deoarece fie nu s-au prezentat candidaţi, fie s-au prezentat, dar nu au reuşit să treacă de probele eliminatorii • încă un concurs pentru ocuparea celorlalte 5 posturi se va organiza în ultima decadă a acestei luni • salariile puse la bătaie de Primărie încep de la 2.290 lei pentru muncitorii asfaltatori şi pot ajunge până la 5.270 lei, pentru şeful de serviciu • contractele de muncă sunt pe perioadă nedeterminată
Divizia de Reparaţii Stradale înfiinţată în cadrul Serviciului de Utilitate Publică, Administrare şi Gospodărire Locală (SUPAGL) din subordinea Primăriei Brăila nu poate să se apuce de treabă, deşi a fost dotată cu toate utilajele necesare. Primăria a alocat un buget de 4 milioane de lei, bani cu care s-au achiziţionat un autogreder, un rulou compactor, o maşină de frezat asfalt, o maşină de repartizare a mixturii asfaltice, un utilaj pentru amorsare, un vibrocompactor, un buldoexcavator, un miniîncărcător frontal, o talpă compactoare şi o autobasculantă. Toate aceste maşinării nou-nouţe, de ultimă generaţie, stau însă cuminţi în curtea Patinoarului de lângă Grădina Publică, din simplul motiv că echipa de lucru care ar trebui să le deservească încă nu este completă. Deşi s-au organizat, din toamna anului trecut până în prezent, nu mai puţin de cinci concursuri, schema de personal a fost completată abia pe jumătate. Concret, echipa ar trebui formată din nouă persoane, dintre care un şef serviciu, un tehnician, doi mecanici de utilaje şi cinci muncitori asfaltatori calificaţi. Cu mare greutate, după primele două - trei concursuri, au fost angajaţi tehnicianul, cei doi mecanici de utilaje şi un singur muncitor asfaltator. Mai este aşadar nevoie de un şef serviciu şi patru muncitori asfaltatori.
Conducerea Primăriei spune că, la primele concursuri, a fost o lipsă totală de interes, neprezentându-se nimeni. Pe parcurs, au început să apară candidaţi, însă mulţi dintre ei n-au reuşit să treacă de probele obligatorii. La ultimul concurs, au candidat două persoane pentru postul de şef serviciu, ambele cu diplomă de inginer construcţii căi ferate, drumuri şi poduri. Niciunul dintre cei doi candidaţi nu a reuşit, însă, să treacă de proba eliminatorie de IT, cunoştinţe în domeniul operării calculatorului. După parcurgerea acestei probe, ar fi urmat proba scrisă şi proba interviului.
În ceea ce priveşte muncitorii asfaltatori calificaţi, la cele cinci concursuri de până acum s-au prezentat doar patru doritori. Dintre aceştia, unul a trecut de proba scrisă şi de interviu şi a fost angajat. Un alt participant a întrunit, de asemenea, toate condiţiile, însă după ce a luat concursul a renunţat la post. Pentru muncitori asfaltatori nu se dă şi probă IT.
Viceprimarul Doiniţa Ciocan ne-a informat că în ultima decadă a lunii mai se va organiza încă un concurs de angajare, cel de-al şaselea. Astfel, pe 21 mai se va susţine proba IT, pentru persoanele interesate să ocupe funcţia de şef serviciu. Pe 24 mai, cei care vor reuşi să treacă de această probă eliminatorie vor intra la proba scrisă, iar pe 31 mai este programat interviul. Pentru muncitorii asfaltatori se organizează tot pe 21 mai proba scrisă, iar pe 31 mai interviul.
“Noi sperăm ca de data aceasta să reuşim să completăm toate posturile de care mai e nevoie. Interesul ar trebui să fie mai mare, dat fiind că angajările se fac cu contract pe perioadă nedeterminată, iar salariile sunt destul de bune. Şeful de serviciu poate avea un salariu net de 5.270 lei, iar un muncitor asfaltator calificat poate primi 2.290 lei pe lună, având activitate în cadrul SUPAGL pe tot parcursul anului”, ne-a declarat viceprimarul Doiniţa Ciocan.
Primăria nu vrea să mai depindă de firmele private pentru astuparea gropilor
Reamintim că primarul Marian Dragomir a anunţat încă de când şi-a preluat mandatul că vrea să înfiinţeze o secţie în cadrul Primăriei pe care să se poată baza atunci când e nevoie de reparaţii urgente pe străzi, fără să mai fie nevoie de organizarea de licitaţii pentru angajarea unor firme private. Edilul şef spera că divizia respectivă va fi funcţională din vara lui 2017, însă, aşa cum era de aşteptat, lucrurile s-au mişcat mai greu decât s-a anticipat iniţial. Licitaţia pentru achiziţionarea utilajelor necesare s-a organizat abia în toamna anului trecut, iar în primă instanţă s-au depus mai puţine oferte decât ar fi fost necesar. Procedura a fost repetată până când s-au depus suficiente oferte, astfel că achiziţionarea celor zece utilaje aflate pe lista Primăriei s-a “întins” până în luna martie a acestui an. Mai trebuie acum ca şi schema de personal să fie completată, dar şi ca tarifele de lucru ale viitoarei divizii să fie aprobate în Consiliul Local Municipal. După ce toate aceste aspecte vor fi rezolvate, Divizia de Reparaţii Stradale va putea începe treaba. La început, noua echipă va acţiona mai mult pentru repararea şi asfaltarea unor trotuare, urmând ca, după ce va căpăta o oarecare experienţă, să intre şi la plombarea gropilor de pe carosabil. Asta şi după ce se va finaliza contractul pe care Primăria îl are în derulare în prezent cu o firmă privată pentru reparaţiile stradale. “În primă fază, nu vom aborda cu echipa noastră şi astuparea gropilor de pe carosabil, atât timp cât încă este în derulare contractul pe care Primăria îl are cu firma «Micatis» pentru acest tip de intervenţii. După finalizarea contractului cu «Micatis» vom intra inclusiv pe plombări asfaltice”, a precizat primarul Marian Dragomir.