Mergi la conţinutul principal

Pretul popularitatii

Care este scopul oricarui adolescent in viata sa complicata in interiorul liceului? Simplu... sa se faca remarcat. Insa nu toti stapinesc arta afirmarii. Nu toti au talentul de a impune respect. Iar cei care reusesc lucrul asta apeleaza de cele mai multe ori la metode proprii, "retete" stiute doar de ei, folosindu-se in exces de calitatile cu care au fost inzestrati, profitind de frumusetea fizica sau de starea materiala foarte buna care ii pune in valoare. Totusi, ce putem face pentru a ne infiltra in categoria celor populari? Ce pasi trebuie sa urmam? Sa ii lingusim pe cei care deja sint acolo, pentru a le deveni prieteni, pentru ca mai apoi, furindu-le "tactica de lupta", sa ii desfiintam, sa ii detronam, sa le cucerim pozitia? Sau ar fi mai bine sa raminem in umbra, asteptind ca o minune sa se intimple, sa fim "descoperiti"? In fond, cine poate delimita cu exactitate categoriile: popular, nu foarte popular sau tocilar? Cuvintele "popular" si "tocilar" sint antonime? Acestea sint doar citeva din dilemele cu care se confrunta zilnic un adolescent, in special in primul an de liceu, cind lucruri noi il coplesesc si se teme sa nu intre intr-un tipar care sa nu il avantajeze. Avantajele "coroanei" de popularitate sint ispititoare. Cine ar refuza ocazia de a fi respectat, invidiat, dar mai ales cunoscut de toata lumea? Nimeni. Pentru ca toti tinjim dupa popularitate, toti vrem sa ne impunem, sa avem un punct de vedere, nu sa fim ciudatul din ultima banca sau tocilara incapabila sa socializeze. Motivul pentru care ne dorim cu disperare acest lucru - dorinta teribila de a iesi din anonimat. Pentru a fi popular e necesar sa ai un mobil de "ultima fita" sau o tunsoare sic, asa cum cere tiparul de frumusete in anul respectiv. De pilda, tendintele in 2007 impun parul scurt, suvite naturale si rebele, asta pentru domnisoare. Pentru sexul opus nu sint prea multe de zis. Cuvintul potrivit e natural. Ironia e ca anul viitor parul lung va fi in top. Ce vor face domnisoarele care si-au sacrificat podoaba capilara anul acesta, pentru a fi "la moda" sau populare? Vor ceda "tiara" popularitatii fetelor cu parul lung? Ramine de vazut. Cert e ca pentru a fi popular, trebuie sa faci foarte multe sacrificii. Sfatul meu: nu va ascundeti peronalitatea, ci impuneti-va asa cum sinteti, fara a incerca sa pareti altcineva. Nu merita! Azi poti fi in virf, miine pe cea mai joasa treapta in ierarhia popularitatii.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro