Mama se facea ca nu intelege
Ieri am mers sa verificam cele afirmate in comentariul prezentat si am constatat ca lucrurile se confirma. In urma cu mai bine de o luna de zile, intregul corp profesoral al scolii a fost socat de comportamentul unui elev, de 14 ani, aflat abia in clasa a VI-a, Nixon A. Acesta s-a masturbat in mai multe rinduri in timpul orelor, atunci cind la catedra erau profesoare tinere. Evenimentul a ajuns la urechile dirigintei clasei care a incercat sa discute cu elevul, insa fara succes. "La orele mele nu prea misca, dar il tin mereu ocupat. Asa procedez si cu ceilalti elevi problema, dar profesoarelor tinere le este foarte greu. Eu mai am putin si ies la pensie. La mine din cind in cind mai butoneaza telefonul, dar nu-l las", a spus profesorul de fizica Lucian Tudor. Cum problema acestui elev trebuia cumva rezolvata, diriginta clasei, care a preferat sa-si pastreze anonimatul, a spus ca prima data cind a incercat sa discute cu mama elevului Nixon A. si sa-i explice comportamentul acestuia, mama se facea ca nu intelege. "A trebuit sa-i zic foarte exact, pe inteles, ca altfel spunea ca nu ma intelegea. Acum vreo doua saptamini am avut aceasta discutie clarificatoare si mi-a spus ca va discuta tatal lui cu el ca sa-l instruiasca. Ce-i drept, de atunci nu s-a mai intimplat. Speram sa nu recidiveze".
Acesti elevi sint deja, de la virste mici, clientii Politiei. Indiferent daca stau in scoala sau termina scoala la frecventa redusa, ei tot acolo vor ajunge. Problema este ca tinindu-i in scoala este posibil sa adopte si altii acest comportament, a spus directorul Sandu Manolescu. "Anul trecut am vrut sa-l lasam repetent din nou si am fi scapat de el, dar mama s-a dus cu reclamatie la Inspectoratul Scolar si de acolo au venit inspectorul general adjunct si cel de specialitate, au facut ancheta si ne-au fortat sa-l trecem. Ne-au spus ca ei sint altfel de copii, ca trebuie sa-i tratam cu ingaduinta. Cel mai bine ar fi daca ne-ar da cineva solutii practice pentru ca procesul instructiv-educativ sa se desfasoare normal. La aceasta scoala, imediat dupa '90, erau foarte multi copii orfani, de la casele de copii, dar nu am avut atunci atitea probleme cum avem acum, de cind cu invatamintul inclusiv. De cind au fost integrati in invatamintul de masa copiii cu handicap si cu devieri de comportament a scazut mult calitatea actului educational. Trebuie sa lucrezi individualizat, dar diferenta este foarte mare, ei au alta programa, alte lectii, si trebuie sa alegi: lucrezi cu cei slabi sau cu cei buni", a mai spus directorul Manolescu.
"Noi trebuie sa asiguram protectia tuturor copiilor la scoala"
La Scoala "Spiru Haret" sint 17 elevi cu certificat de handicap, usor sau mediu. Cei mai multi sint in clasele a V-a, a VI-a si a VII-a. Dintre acestia, sint unii linistiti si altii care deranjeaza permanent orele. De exemplu, Valentin C., din clasa a VII-a, are perioade cind este din cale-afara de obraznic, cind nu se mai intelege nimeni cu el. Baiatul a ramas si un an repetent, are profesori de sprijin, dar si acestia sint satui de comportamentul lui, sint disperati, ne-a spus directorul. Din cauza comportamentului sau a fost chemata in numeroase ocazii si Politia, a fost chemata intreaga familie la Politie ca sa discute cu politistul de proximitate, dar toate acestea nu au avut rezultate. "Noi trebuie sa asiguram protectia tuturor copiilor la scoala. Cu asemenea elevi este aproape imposibil. Singura noastra solutie a fost sa ii monitorizam permanent. Unii copii cu probleme au un comportament civilizat, in timp ce altii au un comportament deviant. Cu acestia trebuie facut ceva. Pentru ca anul trecut am eliminat trei zile un asemenea elev si, ca urmare, am fost sanctionat de Inspectoratul Scolar, care a spus ca acest copil trebuie integrat, nu eliminat", a explicat directorul Sandu Manolescu. Intre elevii care creeaza probleme mai este si un alt elev, tot din clasa a VII-a, care in urma cu doar citeva zile a fost vazut chiar de director cum incerca sa mearga in miini pe holul scolii. Ceilalti elevi, chiar daca sint mai linistiti, atunci cind vad ca asemenea atitudini sint tolerate, fac si ei obraznicii ca sa le tina isonul, iar scoala devine un loc periculos. Vom reveni.