"Proiectul vizeaza dezvoltarea unor porturi cum ar fi Galati, Braila, Tulcea si Drobeta-Turnu Severin, care ar putea absorbi o parte a traficului de containere din porturile occidentale, sufocate de dezvoltarea acestei modalitati de transport", a spus Dobre.
Potrivit ministrului Transporturilor, dezvoltarea proiectului va diminua traficul de containere prin Portul Constanta, care s-a dublat in ultimul an.
"Portul Constanta se afla in etapa a doua de dezvoltare, care presupune cresterea capacitatii la circa 600.000 de containere pe an, de la 325.000 de containere la inceputul anului trecut. Numai in 2005 circa 500.000 de containere au tranzitat Portul Constanta", a continuat Dobre.
El a precizat ca proiectul va fi realizat in parteneriat public-privat, cu ajutorul fondurilor structurale acordate de UE si probabil de la Banca Europeana de Investitii, astfel ca efortul bugetar va fi limitat.