"Sesizarea a fost intemeiata"
"Urmare unor sesizari telefonice referitoare la comercializarea de portocale cu modificari organoleptice, inspectorii DSVSA au controlat societatea incriminata, in urma verificarii constatindu-se ca sesizarea a fost intemeiata. Masurile dispuse au fost: sanctionarea contraventionala conform OUG nr. 2/2001 si retragerea de la comercializare a 114 kg portocale. Mentionam ca la data si ora controlului portocalele nu erau expuse spre comercializare. Controlul s-a extins si la alte unitati care comercializeaza produse de origine non-animala, aceasta actiune fiind in derulare", ne-a declarat Nita Caragata, purtator de cuvint al DSVSA Braila.
Probe de produs au fost transmise, ieri, la Galati, la Laboratorul pentru siguranta alimentelor. Rezultatul analizelor va fi cunoscut insa abia peste citeva zile.
La prima vedere pare colorant sintetic
Unitatea Fitosanitara, cu atributii in monitorizarea produselor agricole si agro-alimentare sub aspectul reziduurilor de pesticide, a primit si ea o sesizare asemanatoare. La prima vedere, considera specialistii unitatii, substanta pare a fi un colorant sintetic aplicat pentru imbunatatirea aspectului. "Daca e toxic sau nu, sau daca e un colorant admis de legislatia noastra si doza a fost depasita (pentru ca a patruns pina in pulpa - n.r.), nu ne putem pronunta. Vom transmite, insa, probele la Bucuresti, la Laboratorul de Reziduuri din cadrul Ministerului Agriculturii si vom vedea despre ce e vorba. De precizat ca, pe parcursul anului trecut, noi am recoltat si trimis la Bucuresti pentru analiza 39 de probe fructe si legume, recoltate din piete, supermarket-uri sau magazine specializate, in vederea depistarii prezentei reziduurilor de pesticide, dar pe nici una din acestea nu au fost depasite limitele admise", a explicat Violeta Popescu, director executiv adjunct al DADR, sefa Unitatii Fitosanitare.
OJPC a repus consumatorul in drepturi
Conform precizarilor conducerii OJPC, institutiei i-au fost retrase atributiile de control in privinta sigurantei alimentare, si predate DSVSA. "Desi este o problema ce tine de siguranta alimentelor, OPC Braila a inregistrat reclamatia si in aceeasi zi o echipa de control a mers la supermarket-ul reclamat unde a constatat ca era deja o alta echipa de inspectori, a DSVSA. In acest context, noi am repus in drepturi consumatorul, in sensul ca i s-a returnat suma achitata pentru achizitia portocalelor si problema a fost rezolvata", a precizat Sorin Sirbu, directorul OJPC Braila.
Magazinul neaga
Conducerea magazinului din care au fost achizitionate portocalele a sustinut ca teama cumparatorilor este complet nejustificata. Mai mult, spune seful magazinului, este vorba despre "portocale rosii de Sicilia", un soi mai scump cu 30% si cu calitati net superioare fata de soiul "normal" pe care il comercializeaza de regula. Drept urmare, magazinul a transmis, ieri, redactiei noastre un fax prin care a dorit sa lamureasca situatia. Faxul era de fapt declaratia de conformitate a produselor (legume si fructe) comercializate prin magazinul brailean. Declaratia certifica faptul ca produsele din magazin "nu pun in pericol viata, sanatatea, securitatea muncii, nu produce impact asupra mediului". Printre produsele specificate in document apar intr-adevar si "portocale rosii ambalate in plase la 1 si 2 kg", numai ca data intocmirii lui este 12.02. 2007.
Portocalele la care am facut noi referire au fost achizitionate in data de 10.02. 2007.