Poliţiştii vor promova, în următoarea perioadă, numărul unic european de asistenţă pentru copii - 116.111, pentru a preveni abuzurile îndreptate împotriva copiilor. Campania "Când eu nu pot să vorbesc..." se va desfăşura la nivel naţional, în cadrul parteneriatului încheiat între Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi Asociaţia "Telefonul Copilului". Scopul campaniei vizează creşterea gradului de implicare a populaţiei în semnalarea cazurilor de încălcare a drepturilor copilului la telefonul 116.111, serviciu gratuit, gestionat de Asociaţia "Telefonul Copilului". Linia telefonică este activă 7 zile din 7, între orele 8.00-20.00 şi poate fi apelată de oricine are cunoştinţă de existenţa unui copil abuzat, exploatat sau care se află într-o altă situaţie critică din care nu poate ieşi fără ajutor. Sesizarea abuzurilor va permite intervenţia promptă a poliţiştilor, a asistenţilor sociali şi a altor specialişti, pentru rezolvarea fiecărei situaţii în parte.
Asociaţia "Telefonul Copilului" a fost înfiinţată în 2006, după finalizarea funcţionării serviciului telefonic promovat prin intermediul Campaniilor "Casa de copii nu e acasă" şi "Drepturile copilului sunt lege". În 2008, organizaţiei i-a fost acordată licenţă pentru implementarea numărului unic european de asistenţă pentru copii, şi anume 116.111, România fiind astfel a treia ţară din Uniunea Europeană care a pus la dispoziţia copiilor acest număr. El nu se substituie apelului de urgenţă 112, ci vine în sprijinul cetăţenilor care pot primi astfel, în plus, informaţii şi consiliere în domeniul drepturilor copilului. Printre serviciile oferite de Telefonul Copilului amintim îndrumarea către instituţiile în măsură să acorde asistenţă necesară, urmărirea modurilor de soluţionare a cazurilor, monitorizarea respectării drepturilor copilului în urma cazurilor înregistrate şi informarea instituţiilor abilitate cu privire la problemele întâmpinate de copii.