* măsură a fost luată de CFR pentru a le da posibilitatea unor experți să verifice starea tehnică a structurii metalice * trenurile au restricții de viteză pe acest pod cu o vechime de circa 60 de ani care urmează să intre într-un program de reabilitare * mai întâi este nevoie, însă, de nelipsitul studiu de fezabilitate
De ceva vreme, traversele și șinele de pe una dintre cele trei căi de rulare ale podului CFR de pe Șos. Râmnicu Sărat au dispărut din ”peisaj”, lăsând să se vadă un nefiresc spațiu gol, de la nivelul pietonilor care circulă pe trotuarul de sub pod. Din fericire, nu este vorba despre furtul componentelor respective ci despre o acțiune coordonată a CFR, care verifică starea structurii metalice a podului construit în urmă cu circa 60 de ani, pentru elaborarea unui studiu de fezabilitate premergător operațiunilor de reabilitare ce ar urma să înceapă într-un viitor deocamdată neprecizat. Un aspect important este acela că linia descompletată oricum nu mai era utilizată de ceva vreme, fiind vorba despre o linie auxiliară, distinctă de cele două linii principale, pe care circulă garniturile de călători sau de marfă.
”Podul este situat pe linia magistrală 700 București - Galați, la intrarea în stația CF Brăila, peste drumul național DN 22. Suprastructura podului este alcătuită din trei tabliere independente, două situate pe linia magistrală, iar cel de-al treilea situat pe o linie de tragere, paralelă cu linia magistrală, și care asigură accesul la o linie industrială. Menționăm faptul că elementele suprastructurii CF (ansamblul șină - traverse) de pe podul amplasat pe linia de tragere au fost demontate pentru a facilita accesul personalului tehnic (experți și personal de specialitate) pentru a verifica starea structurii metalice.
Vă informăm că acest obiectiv feroviar este inclus în programul de reabilitare poduri, podețe și tuneluri, etapa a II-a, derulat pe raza SRCF Galați, la ora actuală fiind în derulare serviciul de elaborare a studiului de fezabilitate, în cadrul căruia se va stabili varianta optimă de reabilitare și calendarul lucrărilor necesar a fi executate”, ne-a informat Serviciul Comuncare Mass Media din cadrul Companiei Naționale de Căi Ferate ”CFR” SA.
Brăilenii care locuiesc în zonă își amintesc că podul metalic a fost construit în anii '60 ai secolului trecut, când a fost amenajată prelungirea străzii Republicii, actuala Șos. Râmnicu Sărat, una dintre principalele căi de acces în municipiu. Vârsta își spune cuvântul, podul având nevoie de reparații capitale, de câțiva ani fiind impuse restricții de viteză pentru trenurile care îl traversează.