* potrivit unor informații obținute de Mediafax.ro din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lucrările la podul suspendat peste Dunăre sunt gata în proporție de două treimi * săptămâna trecută, potrivit informațiilor prezentate, au fost făcute lucrări la cablul principal, dar și la structura viitoarelor drumuri de legătură
Podul suspendat peste Dunăre prinde contur din ce în ce mai mult și acest lucru nu trece neobservat la nivel național. Site-ul Mediafax.ro a publicat, recent, o știre în legătură cu stadiul lucrărilor de la pod, ca urmare a unor informații obținute din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Datele publicate au fost rapid preluate și de televiziunile naționale. Potrivit jurnaliștilor de la Mediafax ”Minunea românească de la Brăila” ar fi gata în proporție de două treimi.
Mai precis, lucrările la pod sunt în grafic, iar reprezentanții CNAIR au anunțat că se lucrează atât la pod, la drumurile de legătură, cât și la stația de taxare de pe malul tulcean. Aceeași sursă a precizat că săptămâna trecută se efectuau lucrări la cablul principal de la pod, de asemenea, că echipele de muncitori interveneau la structura viitoarelor drumuri de legătură spre Jijila și Măcin.
”Lucrări executate miercuri pe șantierul Podului Suspendat de la Brăila: profilare strat de fundație din balast bretele 1, 2, 3, 4, recepție strat de fundație din piatră spartă, asterene strat anticapilar sol 7, săpătură sol 6 drum de legătură Măcin, compactare cablu principal cu presă hidraulică, cofrare cuzineți - Viaduct de acces, armare elevație zid de sprijin, montaj scări de acces pilon Jijila, montare elemente prefabricate podeț tip D3, armare și cofrare pereți stație de taxare”, a anunțat CNAIR, potrivit Mediafax.
De îndată ce va fi practicabil, podul suspendat peste Dunăre va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia și Dobrogea. Podul va fi conectat la rețeaua rutieră prin drumul Brăila-Jijila și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin, după cum mai precizează Mediafax.ro.
Potrivit autorităților, drumul principal va avea o lungime de 19 kilometri, iar drumul de legătură Smârdan-Măcin va avea peste 4 kilometri. De asemenea, constructorul a dat asigurări că obiectivul ar putea fi inaugurat la finalul acestui an.