Mergi la conţinutul principal

Pod peste Dunăre la Brăila, mutare surprinzătoare a CNADNR

După ani şi ani de promisiuni electorale neonorate, se pare că proiectul podului peste Dunăre la Brăila începe să prindă un contur concret. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a depus o solicitare pentru emiterea acordului de mediu, în vederea implementării proiectului "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila". Potrivit unui anunţ emis de CNADNR, podul este propus a se realiza pe teritoriul judeţelor Tulcea - localităţile Smârdan şi Jijila - şi Brăila - municipiul Brăila şi comuna Vădeni. Autoritatea de mediu care va trebui să emită autorizaţia nu este la Brăila, ci la Tulcea. Astfel, CNADNR anunţă că informaţiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Tulcea, Str. 14 Noiembrie, nr.5, în zilele de luni până joi, între orele 8.00 - 16.30, iar vinerea între orele 8.00 - 14.00. Totodată, proiectul mai poate fi răsfoit şi la sediul titularului, din Bucureşti, B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1. Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Tulcea. În anunţ nu se specifică până la ce dată va fi accesibil publicului proiectul privind podul peste Dunăre şi când anume se preconizează să aibă loc dezbaterea pe această temă şi emiterea efectivă a autorizaţiei.
Cert este că solicitarea privind acordul de mediu este primul pas concret făcut de autorităţi spre construirea mult râvnitului pod. Până acum s-au făcut doar studii de fezabilitate, care au expirat şi au fost reînnoite, pe bani mulţi, de mai multe ori în ultimii 25 de ani. Cea mai recentă actualizare a studiului de fezabilitate a costat undeva la 5,63 milioane de lei.
Reamintim că în primăvara acestui an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat că a semnat contractul pentru revizuirea proiectului cu o asociere având în frunte "Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate" şi, drept asociaţi, mai multe firme având doar iniţiale în denumire gen SC "E.D.IN" SRL şi SC "S.T.E." SRL, plus italienii de la "Pegaso Ingegneria" SRL. Tot atunci s-a făcut public faptul că valoarea totală a contractului este de 5.635.643,87 lei, fără TVA, finanţarea venind 85% din fonduri FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională) şi 15% de la bugetul de stat.
În vară, Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a declarat presei centrale că podul peste Dunăre de la Brăila va fi realizat din fonduri europene şi că anul 2016 va fi unul decisiv pentru această investiţie. Oficialul nu a dat mai multe detalii, astfel că declaraţia sa nu prea a fost luată în serios la momentul respectiv, mai ales în contextul în care în Masterplanul General de Transport, proiectul are grad de prioritate II, cu orizont de implementare abia spre 2030.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro