Deşi se află incluse într-un program mai amplu de modernizare, început încă din toamna anului trecut, Şoseaua Buzăului şi Calea Călăraşilor ar urma să fie plombate pe parcursul săptămânii viitoare, chiar dacă ulterior tot carosabilul va fi "raşchetat" în vederea turnării noului covor asfaltic. Primarul Aurel Simionescu a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că este puţin probabil ca lucrările în cadrul programului amintit să înceapă mai devreme de 1 mai, motiv pentru care va da dispoziţie ca gropile formate în carosabilul celor două artere să fie astupate provizoriu.
"Vreau să discut puţin să vedem dacă nu putem arunca măcar câteva lopeţi de asfalt, ca să spun aşa, în gropile acelea mai mari. Pentru că după aceea noi venim şi radem toată chestiunea, consolidăm terasamentul. N-o să ne apucăm acum să aruncăm nu ştiu câţi bani în nişte plombe care trebuie să ţină o lună sau două, dar trebuie să facem ceva, pentru că gropile alea nu sunt în regulă. Deja provoacă disconfort", a declarat Simionescu.
Primarul a mai precizat că este puţin probabil ca lucrările în cadrul programului de modernizare să înceapă săptămâna viitoare, pentru că se apropie 1 mai şi constructorul va trebui să le dea liber angajaţilor. "Începând de luni, 27 aprilie, ar trebui să înceapă lucrul, probabil. Dar nu ştiu dacă vor fi foarte dornici pentru că vine 1 mai şi de regulă dau liber în acea perioadă şi toată povestea...", a spus primarul. În acest context, în zilele următoare nu se vor face decât acele plombări provizorii.
Reamintim că atât Şoseaua Buzăului cât şi Calea Călăraşilor au fost programate pentru lucrări de reabilitare şi modernizare, pe tronsoanele cuprinse între Bariera Călăraşilor şi Şoseaua de Centură. Reabilitarea constă, în principal, în refacerea covorului asfaltic, înlocuirea bordurilor şi ridicarea la cotă a canalizărilor şi gurilor de scurgere, pe o lungime de 2,9 km pentru Calea Călăraşilor şi cam tot la fel pentru Şoseaua Buzăului. Investiţia pentru Şoseaua Buzăului va fi de 4,388 milioane lei (fără TVA), în timp ce pentru Calea Călăraşilor bugetul este un pic mai mare, deoarece aici este prevăzută şi realizarea a 3 sensuri giratorii: în dreptul Liceului de Construcţii, la intersecţia de la Kaufland şi la intersecţia cu Centura - 5,3 milioane lei, preţul final de adjudecare fiind 5,267 milioane lei, fără TVA. Investiţia este acoperită în proporţie de 75% cu bani de la bugetul de stat şi 25% de la bugetul local.
Cele două contracte de lucrări, inclusiv partea de consultanţă, au fost câştigate în urma selecţiei de oferte de către "Tancrad" şi "Add Global Design" din Galaţi, având subcontractant "Tancrad Construct" din Brăila.
Concret, lucrările de reabilitare ale celor două importante artere rutiere din municipiu constau în "raşchetarea" în profunzime a actualului strat de asfalt şi turnarea unuia nou, în paralel cu schimbarea bordurilor de pe lateralul carosabilului.
Termenul de finalizare a lucrărilor este luna noiembrie 2015. Şantierul a fost deschis în noiembrie 2014, iar până la sosirea iernii s-a finalizat, pe Şos. Buzăului, tronsonul cuprins între intersecţia cu Str. Chişinău şi Şoseaua de Centură, iar pe Calea Călăraşilor porţiunea cuprinsă între Bariera Călăraşilor şi Str. Celulozei.