• în ciuda unei investiţii de circa 500.000 lei vechi, finalizată în luna august a acestui an, porţiunea din Piaţa Concordia care aparţine de APT Brăila continuă să fie mai mult goală • comercianţii de fructe şi legume nu se înghesuie să închirieze tarabe, preferând în continuare sectorul învecinat, administrat de familia Cloşcă, în ciuda faptului că acolo condiţiile nu sunt la fel de bune
Deşi este dotată cu tarabe noi, acoperiş, instalaţie performantă de iluminat, apă curentă şi alte facilităţi care le-ar putea oferi condiţii foarte bune comercianţilor, porţiunea din Piaţa Concordia aflată în grija Administraţiei Pieţelor şi Târgurilor Brăila stă mai mult goală. În afară de câţiva comercianţi de flori care şi-au închiriat tarabe, vânzătorii de fructe şi legume nu se arată deloc dornici să îşi mute afacerile acolo, preferând să rămână tot în porţiunea administrată de familia omului de afaceri Simion Cloşcă, unde dotările sunt net inferioare. Conducerea APT nu îşi explică această situaţie, mai ales în contextul în care tariful pentru închirierea tarabelor practicat de această instituţie ar fi unul dintre cele mai mici din ţară. “Noi încasăm 370 lei pe lună pentru o tarabă, un tarif foarte mic, din câte ştiu este chiar cel mai mic din ţară la ora actuală. Cu toate astea, producătorii de legume şi fructe nu vin să îşi ia tarabe în sectorul nostru din Piaţa Concordia. Am înţeles, din semnalele pe care le-am primit, că a fost un an agricol cam prost, din cauza condiţiilor climaterice, şi că nu prea ar fi marfă la fel de multă ca în alţi ani. Asta ar putea fi una dintre explicaţii. Pe de altă parte, cei câţiva comercianţi care au mai rămas în sectorul vecin (al lui Cloşcă n.n.) ţin să îşi păstreze tarabele pe care le au de ani de zile, pentru că acolo îi ştie lumea şi se tem că dacă îşi schimbă locul îşi pierd clienţii. Oricum, având în vedere că sectorul nostru poate oferi condiţii mult mai bune în anotimpul rece, sperăm ca mai spre iarnă să începem să avem cereri pentru tarabe”, ne-a declarat Meluţa Drăguţ, directorul APT Brăila.
Investiţia făcută de APT în sectorul său din Piaţa Concordia s-a ridicat la circa 500.000 lei (5 miliarde de lei vechi n.n.) şi a presupus o serie întreagă de transformări: s-a montat o copertină din folie de plastic şi o instalaţie de iluminat performantă, astfel încât comercianţii să fie protejaţi de intemperii, şi să îşi poată desfăşura activitatea până la ore târzii, inclusiv în timpul iernii. De asemenea, a fost schimbat pavimentul pe toată suprafaţa administrată de APT, au fost achiziţionate tarabe noi şi, nu în ultimul rând, a fost amenajat un spaţiu destinat exclusiv pentru sectorul de brânzeturi. Acesta este dotat cu vestiare şi baie pentru comercianţi, având prevăzut şi un spaţiu special pentru depozitarea mărfii. S-a montat şi un aparat de aer condiţionat, iar vitrinele frigorifice în care vor fi expuse mărfurile sunt nou-nouţe. APT a încheiat contract cu trei firme, toate din Brăila, pentru implementarea investiţiei. Astfel, de montarea noului paviment s-a ocupat firma “Olcocons” SRL, copertina a fost montată de “Plotter Design”, iar amenajarea sectorului de brânzeturi a fost făcută de “Alboro” SRL.
Iar pentru ca investiţia să dea roade, în speraţa că tarabele noi din perimetrul proaspăt amenajat vor fi închiriate de cât mai mulţi comercianţi, conducerea APT a considerat că e nevoie şi de puţin sprijin divin. Astfel, când lucrările erau aproape gata, la mijlocul lunii august, s-a făcut o sfeştanie în piaţă, oficiată de trei preoţi, care au încercat să dea locului o energie cât mai pozitivă. Deocamdată, însă, lucrurile nu s-au urnit în direcţia cea bună.