Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Peste 85% din apelurile la 112 sint false

In timp ce unii braileni au cu adevarat probleme si solicita sprijinul institutiilor abilitate sa intervina pentru apararea vietilor si bunurilor cetatenilor, aproape de 10 ori mai multi sint aceia care au prea mult timp liber si fac glume proaste la numarul unic de urgenta 112, la care sesizeaza tot felul de evenimente false, punind astfel pe drumuri echipaje care ar putea fi de folos celor care au nevoie urgenta de ajutor. Anul trecut, din cele 796.541 de apeluri inregistrate la Biroul 112 Braila, doar 90.459 au fost apeluri reale, restul fiind alarme false sau chiar injurii aduse operatorilor.
Din totalul apelurilor primite, 682.806 au fost luate in serios desi, ulterior, s-a dovedit ca doar 13,25% dintre acestea meritau atentia acordata. Cele mai multe solicitari adevarate au fost directionate la Ambulanta (43.854 de apeluri), urmate de cele care au ajuns la Politie (24.179), iar pe ultima pozitie, cele adresate Pompierilor (1.765). Alte 20.661 de apeluri au fost tratate de operatori desi nu reprezentau situatii de urgenta, ci diverse solicitari care nu priveau serviciul 112, dar pentru care apelantii au primit informatii legate de institutiile abilitate sa se ocupe de problemele lor. "Numarul celor care apeleaza 112 fara motiv este mare, iar ei trebuie sa stie ca legea prevede sanctiuni pentru aceste fapte si ca pot fi trasi la raspundere de cei care intervin pentru rezolvarea situatiei respective, deoarece institutiile au posibilitatea legala de a stabili cine este apelantul. Apelarea abuziva sau falsa a Numarului Unic de Urgenta 112 este contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 100 la 500 de lei. Cei care suna si anunta amplasarea unui dispozitiv exploziv intra sub incidenta legii penale si pot fi acuzati de terorism sau tentativa de terorism, fapte pentru care legea prevede inchisoare de la 3 la 10 ani", ne-a precizat col. Mihail Balaban, seful Oficiului Judetean de Telecomunicatii Speciale Braila.
In momentul in care sunati la 112, trebuie sa stiti ca operatorul va va adresa citeva intrebari, referitoare la natura urgentei, locul evenimentului, numele dumneavoastra si numarul de telefon, necesare pentru a putea interveni corespunzator. Toate aceste date ajung la institutia abilitata sa intervina inainte ca apelul sa fie transferat catre dispeceratul respectiv, unde veti primi citeva recomandari sau vi se vor solicita date in plus, in functie de urgenta sesizata. Seful Biroului 112 Braila, mr. Petru Popa, ne-a precizat ca, in toate cazurile, confidentialitatea datelor este o obligatie a sistemului, dar ca, indiferent daca apelurile sint sau nu anonime, toate sint tratate de operatori. Mai mult, acestia au inceput chiar sa recunoasca apelurile false, scutind echipajele de deplasari inutile.




Categorie articol: 

Din cauza unor probleme ce țin de platforma Facebook, secțiunea “Comentarii” de pe platforma noastră online nu este, pentru moment, funcțională. Ne cerem scuze pentru acest incovenient și sperăm că situața va fi rezolvată cât mai curând.

Va puteți exprima opiniile, în continuare, pe pagina Facebook a cotidianului nostru,

https://www.facebook.com/Obiectiv.VoceaBrailei

Like / Share

Comentarii