Precizam ca, incepind din acest an, cuantumul ajutorului lunar pentru sotul supravietuitor s-a majorat cu 25%. Acordarea acestui sprijin financiar a fost reglementata prin Legea nr. 578/2004, dar aceasta nu a avut finantare decit incepind din acest an. Ca urmare a noilor dispozitii ale Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse, sute de pensionari s-au prezentat la institutia braileana pentru a-si depune dosarele.
Stefan Sinpetru, director executiv al Casei Judetene de Pensii (CJP) Braila, ne-a explicat ca se asteapta la aproximativ 10.000 de persoane care sa solicite acest drept. "Viitorii beneficiari pot trimite documentele prin posta, in plic cu confirmarea de primire. La fel pot proceda si cei care se prezinta aici si constata ca este foarte aglomerat. Am amenajat doua ghisee la parter pentru preluarea formularelor. In acelasi timp exista trei persoane care se afla in permanenta linga solicitanti pentru a-i ajuta sa completeze documentele. La etajul 3 exista alte 4 persoane care ii pot indruma pe cei care solicita ajutorul pentru sotul supravietuitor. Am amenajat ghiseele, dar afluxul de persoane este din ce in ce mai mare. Pentru a evita aglomeratiile ii informam pe braileni ca pot transmite documentele si prin posta. Ne asteptam la 10.000 de dosare", ne-a declarat Stefan Sinpetru, director executiv al CJP Braila.
In cazul pensionarilor din judet, sprijinul va veni direct de la primaria in raza careia au domiciliul. Primarii din judet au fost deja instruiti in ceea ce priveste completarea formularelor de cerere, a declaratiilor tipizate si le-au fost prezentate extrase din lege, dar si lista potentialilor beneficiari astfel incit centralizarea si completarea documentelor sa poata avea loc chiar la sediul primariilor. Masura este menita a veni in sprijinul pensionarilor din mediul rural care nu vor mai fi nevoiti sa se deplaseze in plina iarna, in municipiul Braila, la sediul Casei Judetene de Pensii (CJP), pentru a depune dosarul cu acte. Documentele vor fi transmise institutiei de catre primarii sau, acolo unde nu este posibil, reprezentantii CJP se vor deplasa si vor ridica ei insisi dosarele.
Acte necesare acordarii sprijinului financiar
Documentele necesare acordarii ajutorului financiar sint: copie dupa buletinul de identitate/carte de identitate, copie dupa certificatul de nastere, copie dupa certificatul de casatorie, copie dupa certificatul de deces al sotului, copie dupa decizie/talon de pensie/ dovada inregistrarii cererii de pensionare, copie dupa decizie/ talon de pensie/dovada inregistrarii cererii de pensionare a sotului decedat, declaratie pe propria raspundere referitoare la faptul ca solicitantul nu s-a recasatorit. Decizia de acordare a acestui ajutor se face in 30 de zile de la depunerea documentelor. Sotul sau sotia supravietuitoare poate beneficia de acest sprijin financiar numai daca sotul sau sotia decedata au avut calitatea de pensionari.