• Gheorghe Târâlă spune că i s-a sistat furnizarea şi ridicat contorul de gaz fără să fi fost în prealabil notificat, aşa cum cere procedura • mai mult, susţine că nu are restanţe la plata facturilor de gaz, context în care nu înţelege totuşi de ce s-a aplicat măsura debranşării
S-a trezit cu echipa de debranşări a Distrigaz la poartă fără să fi fost notificat în prealabil ori să se ştie cu datorie la plata vreunei facturi către furnizorul de gaz. Patronul SC “Agritop”, Gheorghe Târâlă, susţine că, în cursul săptămânii trecute, a venit o echipă a “Engie”, care s-a dus direct la caseta tehnică unde este amplasat contorul de gaz, pe care l-a desigilat şi l-a ridicat. Directorul firmei brăilene spune că a fost informat de unul dintre propriii angajaţi despre incident, iar când a ieşit la poarta întreprinderii să ceară lămuriri a aflat cu surprindere că firma sa avea o datorie veche de câteva luni. “În primul rând m-a deranjat atitudinea şi replicile în batjocură din partea lucrătorului de la compania de gaz. L-am întrebat respectuos ce face acolo şi m-a luat cu «mă». I-am pus în vedere că este, cel mai probabil, vorba despre o eroare, dar nu m-a ascultat: a oprit gazele, a demontat contorul, s-a urcat în maşină şi a plecat. Disperat, am sunat la compania de gaz să mă lămuresc şi la nici 5 minute, cel care doar ce-mi ridicase contorul s-a întors şi l-a montat înapoi, fără nicio explicaţie. Când am cerut lămuriri la Galaţi, la sediul regional al companiei de gaz, mi s-a spus că ar fi vorba despre o factură neachitată, o regularizare. Le-am spus că toate facturile pe care le-am primit la sediu au fost achitate fără probleme şi mi s-a răspuns că, vezi Doamne, era treaba mea să-mi ridic toate facturile. Ce factură, omule bun, dacă n-am primit-o? Abia în ziua în care s-a întâmplat tot acest episod revoltător mi-a fost trimisă, la solicitarea mea expresă, o factură cu sold de aproape 1.600 lei, dar atenţie, era emisă pe 31 iulie şi data scadentă era 30 august. Deci nu depăşisem termenul de plată şi ei au venit şi mi-au tăiat gazul”, ne-a declarat vizibil revoltat de situaţie directorul “Agritop”, Gheorghe Târâlă. De asemenea, sursa citată a precizat că a achitat imediat factura primită chiar în ziua debranşării şi a subliniat că a cerut furnizorului fişa sa de client pentru a verifica toate facturile emise anul acesta şi plăţile făcute către furnizorul de gaz. “Şi mai grav este că putea să nu fie nimeni aici, la sediu, când a venit cel de la gaze să ne ridice contorul. Noi avem aici două cazane mari, precum şi alte puncte de ardere, iar riscul unui accident grav era imens. Vă daţi seama ce însemna să fi venit paznicul nostru, o femeie simplă de care ne-am făcut milă şi o ţinem aici, şi dădea drumul la aragaz, văzând că nu se aprinde flacăra lăsa aşa robinetul, uita de el, şi când revenea cineva din firmă şi aprindea lumina sărea clădirea în aer. Ori poate cedau elementele de siguranţă ale centralelor noastre pe gaz, iar când se relua furnizarea se acumula gaz în camera unde sunt amplasate. Cum să ne expună la asemenea riscuri cei de la gaze fără să ne fi anunţat în prealabil cu privire la presupusa datorie şi despre intenţia lor de a ne ridica contorul de gaz? Este revoltător ce ni s-a întâmplat şi nu-mi doresc altceva decât să trag un semnal de alarmă cu privire la ceea ce ni s-a întâmplat ca nu cumva să cadă victime şi alţi consumatori, scoşi peste noapte datornici”, a încheiat Târâlă.
Reporterii “Obiectiv” au încercat să obţină un punct de vedere şi din partea Engie, însă la solicitarea trimisă prin email, joi, 10 august, nu ni s-a răspuns nici până în prezent, deşi a trecut de atunci aproape o săptămână.