• astă vară, când s-a inaugurat podul peste Dunăre, autoritățile dădeau asigurări că pasajul va fi deschis cel târziu în luna decembrie a.c. • pare că avem de-a face, însă, cu încă o promisiune neonorată...
Consemnam pe 1 noiembrie a.c. stadiul avansat pe diverse faze și ritmul intens de lucru la podul peste calea ferată din zona fostului FNC. Podul se întinde pe mai bine de un kilometru și face legătura dintre sensul giratoriu de la fostul Farmas, cu ramificații către podul peste Dunăre, viitorul drum expres spre Galați și DE 584 - Galați Sud Vest, Buzău și Ianca. Astă vară, când a fost inaugurat podul peste Dunăre, se dădea ca sigură punerea în funcțiune a pasajului peste calea ferată începând cu luna decembrie a.c., însă minunea nu s-a întâmplat, iar pe șantier încă se mai lucrează la micile detalii, deși podul pare a fi gata...
Partea carosabilă este integral executată, cu parapeții exterior metalici montați; asfaltul s-a turnat 100%, iar marcajele/indicatoarele rutiere sunt și ele terminate. Podul are două benzi pe sens, despărțite cu un parapet/grindă din beton continuă; stâlpii de iluminat sunt montați doar la capetele podului, iar zilele trecute pe șantier puteau fi văzuți patru oameni (!) care lucrau la sudarea plaselor de protecție din dreptul liniei CFR. Culmea, însă, deși vremea era numai bună de lucru, era întreruptă activitatea de impermeabilizare (cu smoală!) a rosturilor de dilatare ale canalelor de preluare a apelor pluviale și executarea legăturilor dintre aceste canale și jgheaburile de scurgere de pe rambleul podului.
Ar mai trebui intervenit și la ridicarea deșeurilor inerte rămase în proximitate, pe un teren intravilan, precum și la terminarea organizării de șantier de sub pod, din zona canalului de irigat CA-2 și fostul cămin de nefamiliști al ITA. Totodată, mai trebuie astupate gropile din care se văd protecțiile pentru cabluri electrice.
Rămâne, așadar, de văzut când va fi dat în folosință acest pasaj care, pe lângă faptul că asigură accesul către noul pod peste Dunăre, este important și pentru legătura pe care o asigură între cartierele Vidin și Chercea.