strainatate, pentru a desfasura o activitate legala, sint obligati sa aduca la cunostinta Serviciului Public de Asistenta Sociala sau
Primariei, situatia copiilor care ramin In tara. Astfel, pe linga celelalte documente cerute cetatenilor romani care pleaca sa lucreze In
strainatate (actul de identitate, pasaportul, carnetul de munca, actele de calificare, certificatul de sanatate, contractul de mediere,
contractul individual de munca, certificatul de cazier judiciar), este nevoie si de o dovada emisa de Serviciul Public de Asistenta Sociala,
sau de primar, din care sa rezulte ca parintii solicitanti au notificat acestora intentia de a lucra In strainatate.
Aceasta hotarire a
fost luata deoarece copiii ai caror parinti sint plecati din tara reprezinta o categorie expusa riscurilor si situatiilor de pericol care
duc, In ultima instanta, la Incalcarea si nerespectarea drepturilor acestora. Prin aceasta noua prevedere au fost completate normele
metodologice de aplicare a Legii privind protectia cetatenilor romani care lucreaza In strainatate.