Mai multe panouri electorale din municipiu afişează, de ceva vreme, o uriaşă reclamă dedicată unei firme private. Concret, panourile care în mod normal ar trebui să găzduiască doar mesajele candidaţilor, în perioada campaniilor electorale, au devenit mijloc de promovare pentru pizzeria "Bella Italia", care îşi laudă, pe ditamai "cearşeaful", produsele şi serviciile comerciale. Ciudat este faptul că deşi această reclamă a stat la vedere ceva vreme, conducerea Primăriei nu avea idee în ce context a ajuns respectiva firmă să se folosească de panourile electorale. Primarul Aurel Simionescu ne-a declarat că nu are cunoştinţă ca vreo firmă să fi încheiat un contract cu Primăria pentru folosirea panourilor. "Ce pot eu să vă spun este că le-am permis unităţilor de învăţământ în apropierea cărora se află panouri electorale să îşi afişeze acolo numărul de locuri pe care îl au disponibile în planurile de şcolarizare. Despre firme private în general şi «Bella Italia» în particular nu am cunoştinţă să îi fi dat un astfel de accept. Din câte ştiu, cei de la «Bella Italia» au o colaborare cu câteva şcoli, cu nişte cursuri de gastronomie. Probabil în acest context folosesc respectivele panouri pentru a promova cursurile respective", ne-a declarat, în urmă cu câteva zile, primarul Aurel Simionescu, care a ţinut să sublinieze că nu a observat prin oraş, până la momentul respectiv, reclamele în cauză. Ce-i drept, dacă primarul le-ar fi văzut, ar fi constatat că trei sferturi din spaţiul publicitar este ocupat cu promovarea produselor culinare ale pizzeriei în cauză şi doar într-un colţ se face referire la "şcoala de gastronomie".
În fapt, după ce cotidianul nostru a deschis subiectul, ca urmare a unei sesizări primite din partea cititorilor, autorităţile locale au întreprins o anchetă şi au constatat că "Bella Italia" foloseşte fără drept panourile electorale. "Nu există niciun contract de închiriere, deci reclamele în cauză sunt puse abuziv", ne-a declarat viceprimarul Alexandru Dănăilă, după ce în prealabil firma fusese verificată de Poliţia Locală. Directorul Poliţiei Locale, Traian Jipa, ne-a precizat că, în această speţă, a fost aplicată o sancţiune de 500 lei, în baza Hotărârii Consiliului Local Municipal nr. 5 din 2003 şi că firma în cauză a fost somată să elibereze panourile electorale în cel mai scurt timp.
Din câte se pare, pizzeria "Bella Italia" nu şi-a pus reclamele acolo chiar fără să întrebe pe nimeni. Surse din Primărie spun că acesteia i s-ar fi dat un "accept verbal" de către unii şefi care acum se fac că plouă, pe principiul "nici usturoi n-am mâncat, nici gura nu ne miroase".