Pe parcursul anului 2005, Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Braila a efectuat 3.053 actiuni de control si de incercare a unor produse comercializate pe piata braileana, in urma carora au fost depistati 472 de agenti economici care nu respectau drepturile consumatorilor. Dintre acestia, 360 au fost sanctionati cu amenzi ce insumeaza 1,6 miliarde de lei vechi, iar restul au primit avertismente. Au fost verificate produse in valoare de 53 miliarde de lei vechi, fiind gasite abateri la produse in valoare de 23 miliarde. In ceea ce priveste produsele nealimentare, deficientele au constat in nerespectarea conditiilor de garantie si lipsa informarii corecte asupra caracteristicilor esentiale ale bunurilor in cauza. La marfurile alimentare s-au gasit neconformitati cu parametrii declarati, informatii necorespunzatoare asupra provenientei produselor, modificari organoleptice, valabilitate expirata. In cazul serviciilor, neregulile au constat in neincheierea de contracte prin care consumatorii sa fie informati corect despre pret, timp de realizare, riscurile previzibile, garantie.
Tot pe parcursul anului trecut, la OJPC Braila s-au inregistrat 517 reclamatii. Au fost cercetate 502, din care 65% s-au dovedit intemeiate, 20% neintemeiate, iar restul n-au fost solutionabile din cauza lipsei elementelor necesare cercetarii, cum ar fi bonurile de casa.