La Universitatea "Brancoveanu" exista Facultatea de Management si Marketing in Afaceri Economice si Facultatea de Stiinte Administrative si ale Comunicarii. In primul articol din seria ce prezinta oferta invatamintului superior am avut in vedere Facultatea de Management si Marketing in Afaceri Economice, iar acum prezentam oferta Facultatii de Stiinte Administrative si ale Comunicarii, din cadrul Universitatii "Constantin Brancoveanu".
Admiterea se face prin concurs de dosare pe baza mediei de la bacalaureat. Facultatea de Stiinte Administrative si ale Comunicarii din Braila, din cadrul Universitatii "Constantin Brancoveanu", este autorizata, la fel ca si specializarile oferite in domeniile: Jurnalism, Comunicare sociala si Relatii publice; Stiinte Administrative; Stiinte Juridice; Relatii Internationale si studii europene; Asistenta sociala. In urma absolvirii acestei facultati se obtine titlul de licentiat In comunicare, specializat in unul din domeniile amintite. Taxa de scolarizare este de 15 milioane de lei (ROL) pentru cursurile de zi si 10 milioane de lei (ROL) pentru frecventa redusa. Acestea se pot plati in rate, iar studentii cu situatii materiale dificile pot beneficia de reduceri ale taxelor de studii si alte facilitati. Examenele nu se platesc, insa restantele se dau contra cost. In timpul cursurilor se organizeaza diferite evenimente de catre Clubul Studentilor, sesiuni de comunicari sau cursuri la care sint invitate personalitati din domeniu.
Absolventii acestei specializari, sint destul de solicitati pe piata muncii, ei putindu-se angaja In institutii de cercetare, In agentii de relatii publice si/sau de publicitate, In departamente de informare si relatii publice In sectorul guvernamental, corporatist privat sau nonprofit. In timp, absolventii pot deveni directori de imagine, consilieri de relatii publice, coordonatori de programe de comunicare pentru domeniile politic, social, cultural, coordonatori media, consilieri In comunicare interna si resurse umane, consilieri pentru strategii de criza institutionala, manageri de proiect, purtatori de cuvint. Absolventii isi pot infiinta chiar si propriile firme de comunicare. In agentiile de relatii publice, specialistul poate acorda consultanta firmelor in situatiile de criza, redacta comunicatele de presa, organiza evenimente si monitoriza presa. In prezent, majoritatea angajatilor pe relatii publice au fost jurnalisti. Cei mai multi dintre ei considera ca specialistul in relatii publice ar trebui sa treaca obligatoriu printr-o redactie, chiar daca nu are de gind sa ramina ziarist.
Celelalte optiuni pentru invatamintul universitar brailean le vom prezenta in numerele urmatoare ale ziarului nostru, cind vom avea in vedere Facultatea de Inginerie si celelalte universitati care au invatamint la distanta.