O familie din Alba a primit o factură la energia electrică de aproape 28.000 de lei. Ce pot face clienții care primesc facturi uriașe | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

O familie din Alba a primit o factură la energia electrică de aproape 28.000 de lei. Ce pot face clienții care primesc facturi uriașe

O familie din Alba a avut surpriza să primească o factură uriașă la energie electrică, în valoare de aproape 28.000 de lei. Oamenii au rămas uimiți când au văzut valoarea facturii și spun că nu poate fi decât o greșeală. Vicepreședintele ANRE a explicat la Digi24 ce pot face consumatorii care se confruntă cu situații în care primesc facturi uriașe.

 

"Împreună. De peste 120 de ani…Și facturile cred ca tot de-atunci se adună. Care este reacția social acceptată când primești o factură de 27 808,13 lei, sâmbătă după-masa?", a fost mesajul acestora, postat în mediul online, alături de factura în cauză.

Perioada de facturare este 12 iulie – 10 august, iar modul de calcul al consumului e citire index.

Oamenii speră că este vorba despre o eroare. Digi24 a cerut un punct de vedere al companiei de furnizare a energiei electrice, dar nu a primit încă niciun răspuns.

Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, a declarat la Digi24 că postarea cu privire la această situație pe rețelele sociale nu rezolvă problema.

"Orice client care are nelămuriri privind o factură trebuie să se adreseze furnizorului, iar în maximum 15 zile să primească răspuns. Am aplicat amenzi pentru nerespectarea termenului de 15 zile și vom continua să facem asta", a spus vicepreședintele ANRE.

El a declarat că nu are cunoștință despre situația din Alba dar că, respectivul consumator poate să facă o sesizare la ANRE pentru a se face verificări.

"Sunt absolut convins că este o greșeală de citire, de sistem al furnizorului sau al distribuitorului. E relativ ușor pentru companii să aibă un sistem pentru verificare. Trebuie să fie preocuparea fiecărui furnizor să fie atent la aceste detalii. Nu putem să îi obligăm să folosească aceste mijloace tehnice, dar e recomandat.

În 8 luni, am constatat că sunt clienți care sunt sensibili la factură și urmăresc atent ce este în spatele valorii și unii care ani de zile nu se uită pe factură, ci doar plătesc.

Recomandarea noastră e să citească lunar contorul, să verifice că e facturată aceeași valoare pe care a comunicat-o prin telefon, sau să încheie o convenție de consum cu furnizorul.

ANRE nu poate să urmărească facturile lunare a 9 milioane de clienți, e imposibil", a spus vicepreședintele ANRE.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro