Dupa ce noul colector va fi legat in intregime la sistemul de canalizare al municipiului se spera ca ploile torentiale nu vor mai cauza inundatii in puncte nevralgice, cum ar fi Sos. Rimnicu Sarat, sub podul de cale ferata, sau B-dul. Dorobanti, la intersectia cu Str. Diana.
Dupa cum se stie, construirea noului canal a inceput in urma cu doua decenii, pe vremea regimului comunist. Lucrarile au avansat foarte greu pe portiunea de pe Str. Gratiei, din cauza terenului dificil a carui structura era afectata de sapaturi intr-o asemenea masura incit mai multe imobile de la suprafata au fost pe punctul de a se prabusi. La un moment dat, santierul a fost efectiv blocat. Lucrarile s-au putut relua doar dupa ce tunelul subteran a fost tinut sub presiune, cu ajutorul unui utilaj special al firmei "Dura-Bet", astfel incit apa sa nu se mai infiltreze si sa nu mai provoace surparea terenului la suprafata.