Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Ministrul Orban da inapoi portul Braila autoritatilor locale

Primarul municipiului, Constantin Cibu, s-a ales, ieri, cu doua promisiuni ferme de la ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, aflat in trecere prin Braila. Orban, care se indrepta catre Galati, unde va avea loc o intrunire a alesilor locali liberali, a trecut pe la biroul primarului Cibu si, in cadrul unei discutii de citeva zeci de minute, i-a promis acestuia ca-i da inapoi administrarea portului Braila - incredintata Galatiului, cu citiva ani in urma - si citeva hectare de teren nefolosite aflate in proprietatea Companiei Nationale Cai Ferate. Nu este prima data cind Orban promite ca va reda dreptul de administrare a portului Braila autoritatilor locale, dupa ce, in urma cu citiva ani, acesta fusese incredintat Galatiului, pe motiv ca brailenii nu sint capabili sa se ocupe la modul serios de el si nu fac decit sa se certe si sa se reclame intre ei. Acum, insa, Cibu este sigur ca promisiunea va fi pusa in practica: "Am convenit sa preluam portul Braila si pentru acest lucru este necesara o Hotarire a Consiliului Local, pe care o vom pregati pina pe data de 29 februarie, cind va avea loc sedinta CLM. Promisiunea domnului ministru este ca la doua saptamini dupa ce primeste scrisoarea de solicitare si hotarirea CLM Braila, va transfera portul din nou in proprietatea Consiliului".
Pe de alta parte, edilul-sef spera sa se capete si cu citeva ha de teren, numai bune de construit: "Domnul ministru s-a aratat de acord cu trecerea in proprietatea CLM, mai bine zis, a Primariei, a terenurilor aflate in administrarea CFR, unde au fost dezafectate liniile ferate. Este un teren de 12 ha de la podul Brailita, in stinga, in zona Progresul, un teren al nimanui, plin de gunoaie, nimeni nu plateste impozit pentru el si dorim sa-l preluam noi. E un teren care poate fi folosit si pentru obiective industriale si pentru locuinte, pentru ca utilitatile sint in zona. Este posibil sa dam din el si pe Legea 15, avem ce face cu pamintul respectiv. In plus, mai este vorba despre un teren aflat pe Vadul Rizeriei, intre incinta portului si vechea fabrica de decorticare a orezului, unde, la fel, liniile CFR au fost dezafectate. Initial, cei de la Bucuresti, de la CFR, mi-au facut o scrisoare ca daca vreau sa-l cumpar, dar le-am spus ca nu ma intereseaza asa ceva". Edilul-sef ne-a aratat si adresa de la Compania Nationala de Cai Ferate, prin care i se aducea la cunostinta ca nu sint de acord cu solicitarea de preluare in administrare a celor 4 parcele de teren, in suprafata totala de 178.211 metri patrati, "dat fiind ca, in conformitate cu evidentele cadastrale ale Sucursalei Regionale CFR Galati, terenurile respective apartin infrastructurii feroviare a Companiei, deci nu sint inregistrate in inventarul domeniului public al statului. Fata de cele mai sus prezentate, rezulta ca acestea pot fi transmise numai cu plata din patrimoniul CFR SA in administrarea CLM Braila, dupa efectuarea lucrarilor de cadastru si de evaluare, pentru determinarea pretului de piata de catre un evaluator autorizat". Primarul nu a fost dispus sa cumpere aceste suprafete, insa sustine ca a gasit intelegere la ministrul Transporturilor, astfel incit transferul se pare ca se va face, totusi, si fara plata: "Chiar i-am explicat domnului ministru Orban: am o strada pe care a fost linia ferata. Ei au scos sinele si mi-a ramas strada ravasita, iar eu trebuie sa cumpar o jumatate de strada?! Cei de la Regionala Galati, in schimb, au fost de acord sa preiau eu terenul respectiv, insa au nevoie de aprobarea centralei".




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii