"Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului alocă sectorului de construcţii 1,120 miliarde lei în 2011, numai din fonduri bugetare. Acestora li se adaugă banii care vor fi folosiţi în acest an din Programul Operaţional Regional (POR) - 4,49 miliarde lei plăţi către beneficiari în contul proiectelor aflate deja în implementare. Aşadar, numai în acest an dăm economiei 5,61 miliarde lei. Dacă adăugăm banii ce vor fi angajaţi în 2011 prin Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI), în urma licitaţiilor ce se vor desfăşura, avem măsura investiţiilor pe care MDRT le derulează pentru modernizarea ţării", a spus Udrea.
În ceea ce priveşte sursele de finanţare a infrastructurii, ministrul menţionează că s-a adaptat situaţiei actuale a bugetului: "Acolo unde nu am putut asigura resurse de la bugetul de stat pentru impulsionarea unor activităţi, am găsit alte formule prin care statul să încurajeze şi să susţină investiţiile: reabilitarea termică cu credit garantat de stat şi dobândă subvenţionată, parteneriatul public-privat pentru construcţia de locuinţe sau dezvoltare în turism, reabilitarea faţadelor imobilelor cu credit garantat de stat şi modernizarea infrastructurii prin credit-furnizor."
Drumurile reabilitate şi modernizate prin POR şi PNDI vor fi importante artere de legătură cu reţeaua de drumuri naţionale, europene şi autostrăzi. Ele vor creşte mobilitatea populaţiei din zonă şi vor impulsiona dezvoltarea economică şi accesul facil către zone cu potenţial încă neexploatat. Dacă prin POR s-a urmărit asigurarea legţturii între diverse zone dintr-o regiune de dezvoltare, prin PNDI se acordă o mare importanţă drumurilor care duc către zone de importanţă turistică sau al căror potenţial poate fi valorificat, se arată într-un comunicat al MDRT.