• oficialii grupului Carrefour, care a preluat lanţul Billa, spun că rebranduirea va fi finalizată până la sfârşitul anului viitor
Şefii de la Carrefour sunt hotărâţi să finalizeze cât mai repede rebranduirea lanţului de magazine Billa, cumpărat pe final de 2015. “Magazinele vor opera sub sigla Carrefour, iar la interior supermarketurile vor păstra ce este mai bun din ambele branduri (Carrefour şi Billa)”, a declarat pentru presa centrală Jean Baptiste Dernoncourt, directorul executiv al grupului francez în România.
Grupul Carrefour a preluat la finalul anului trecut reţeaua Billa formată din 86 de magazine de tip supermarket, într-o tranzacţie estimată la aproape 100 de milioane de euro, fiind a treia cea mai mare achiziţie de acest gen pe piaţa de retail din România, după achiziţia lanţului Real de către cei de la Auchan şi preluarea Plus Discount de către Lidl.
În Brăila, brandul Billa este încă prezent cu două magazine, cel din zona intersecţiei b-dul Dorobanţilor cu strada Râmnicu Sărat, iar al doilea, în ansamblul Buzăului.
Reamintim că, în vara acestui an, Consiliul Concurenţei a autorizat concentrarea economică prin care Carrefour a achiziţionat magazinele Billa. “În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că în zona geografică Brăila operaţiunea ar putea conduce la consolidarea poziţiei pe piaţă a Carrefour, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere a consumatorilor. În această situaţie, ar fi existat posibilitatea ca tranzacţia să conducă la creşterea preţurilor produselor alimentare în zonă. Ca urmare, tranzacţia a fost autorizată cu condiţia respectării unor angajamente asumate voluntar de către Carrefour”, specifică oficialii Consiliului.
Mai precis, cei de la Carrefour şi-au luat angajamentul de a cesiona trei supermarketuri active pe piaţa din Brăila, respectiv două magazine de tip Carrefour Market şi unul dintre magazinele Billa.