Liberalii pun tunurile pe Dragomir, pe tema lucrării proaste de pe Calea Galaţi | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Liberalii pun tunurile pe Dragomir, pe tema lucrării proaste de pe Calea Galaţi

• consilierul judeţean Marian Sârbu l-a acuzat pe primar că întârzie inutil rezilierea contractului cu “Telor Invest”, în contextul în care e clar pentru toată lumea că această firmă nu va finaliza lucrările în termenul prevăzut • liberalul spune că ritmul de lucru nici nu are cum să fie mai bun, în contextul în care firma bucureşteană nu a găsit un furnizor de asfalt decât în judeţul Tulcea, astfel că materialul bituminos trebuie trecut zilnic cu bacul, iar cantitatea care ajunge pe şantier este mult prea mică • cât priveşte “modernizarea” Căii Galaţi fără realizarea de noi locuri de parcare, liberalii spun că de vină pentru acest aspect este fostul primar Simionescu, în mandatul căruia a fost conceput proiectul

 

Politicienii din opoziţie încep să pună tunurile pe primarul Marian Dragomir, pe tema lucrărilor făcute în bătaie de joc pe Calea Galaţi. Consilierul judeţean PNL Marian Sârbu a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că nu înţelege de ce edilul-şef întârzie să aplice măsura rezilierii contractului cu firma bucureşteană “Telor Invest”, din moment ce a devenit clar pentru toată lumea că reabilitarea Căii Galaţi nu va fi finalizată la termenul prevăzut. “Nu ştiu de ce domnul primar nu sancţionează în niciun fel firma respectivă. Are toate pârghiile legale. Asta dacă au făcut şi un caiet de sarcini care să stea în picioare. Aş întreba cam câte sancţiuni a dat domnul primar acestei firme? (...) Cred că primarul poate să pună presiune pe constructor să îşi schimbe ritmul. Cred că acel caiet de sarcini, de când a fost conceput, a fost unul prost. S-a dat un termen foarte lung de execuţie a lucrării. Cred că domnul primar trebuia să fi rezilizat de mult timp acest contract. Avea toate motivele să facă acest lucru. Aşa cred eu. Vor spune, clar, că va dura şi mai mult, că vor contesta în instanţă, că va dura şi licitaţia etc. Eu vă spun că nu se va termina la timp. Nicio lucrare mare care s-a făcut în Brăila nu s-a terminat la timp. Toate au avut întârzieri şi întârzieri foarte mari! Uitaţi-vă că Dorobanţiul nici astăzi nu e gata. Şi sunt câţiva ani”, a declarat Marian Sârbu.

Consilierul judeţean a venit şi cu o explicaţie personală legată de ritmul foarte lent de lucru de pe Calea Galaţi. Acesta spune că încredinţarea lucrării unei firme falimentare, care a licitat cu preţul cel mai mic, ar fi trebuit să ridice de la bun început semne de întrebare. Situaţia financiară grea a celor de la “Telor Invest” ar face ca alte firme să refuze colaborarea cu ei în regim de subcontractare deoarece se tem să nu “ia ţeapă”. Din acest motiv, furnizorul de asfalt pe care l-au găsit este o firmă din Braşov care are un punct de lucru în localitatea Cerna, din judeţul Tulcea. Astfel, materialul bituminos de care este nevoie pe şantier trebuie trecut cu bacul, aşa că mai mult de două camioane pe zi nu pot fi livrate, cantitatea fiind total insuficientă, opinează liberalul. “Din punctul meu de vedere, lucrarea aceasta ridică mari semne de întrebare. Valoarea lucrării a fost acceptată de nişte firme care sunt falimentare. Valoarea lucrării adjudecată e undeva la 40% din preţul la care a fost scoasă la licitaţie. E clar că pe undeva pe drum e o ţeapă. Ori o vom lua noi, brăilenii, ori o vor lua subcontractanţii, cei care lucrează asfalt, cei care fac transport. Nu ştiu. Probabil că de aceea nu au vrut să încheie niciun contract cu nicio firmă de la Brăila. Cel care aduce asfaltul e din Braşov. Asfaltul îl aduc de la Cerna, trebuie să treacă cu bacul. Şi sunt două maşini. Deci la maximum două drumuri pe zi pe care le pot face, ţinând cont de cât de aglomerat e traficul, se pot turna cel mult 100 tone de asfalt pe zi. Adică aproape deloc... E extraordinar de puţin! Şi, dacă vă uitaţi, sunt mai bine de două săptămâni în care nu s-a mai pus asfalt în zona respectivă”, a spus Sârbu.

“Proiect «siminescian»: stradă modernizată, fără locuri noi de parcare!”

Bineînţeles, reprezentantul opoziţiei a taxat şi faptul că proiectul de modernizare a Căii Galaţi nu a prevăzut de la bun început realizarea de locuri de parcare acolo unde era posibil. Dimpotrivă, după cum v-am mai informat în paginile cotidianului nostru, posibilităţile de parcare ale locatarilor blocurilor de la capătul Căii Galaţi, s-au redus odată cu începerea lucrărilor de “modernizare”, după ce vechile borduri au fost înlocuite cu altele noi şi mult mai înalte, astfel că maşinile nu mai pot fi urcate parţial pe trotuarul suficient de lat, aşa cum se proceda înainte. Acest aspect îi obligă pe şoferi să parcheze astfel încât blochează complet prima bandă de rulare de pe carosabil. Marian Sârbu consideră că de vină pentru această situaţie ar fi fostul primar Aurel Simionescu, în mandatul căruia s-a întocmit proiectul de reabilitare şi modernizare a Căii Galaţi. “Şi acesta este un alt proiect «siminescian», din care aţi văzut cu toţii că lipsesc parcările, aşa cum lipsesc şi pe Şoseaua Buzăului şi pe Şoseaua Vizirului. De altfel, în niciun proiect siminescian nu a existat vreun loc de parcare nou creat. Au rămas parcările vechi şi ne plângem că nu putem circula”, a punctat consilierul PNL. Acesta a ţinut să precizeze că unul dintre motivele pentru care a abordat tema reabilitării defectuoase a Căii Galaţi ţine de faptul că, săptămâna trecută, mai mulţi locatari ai acestei străzi au adus la sediul partidului o listă cu câteva sute de semnături prin care Primăriei i se cere atât urgentarea finalizării lucrărilor cât şi montarea unor limitatoare de viteză de-a lungul tronsonului aflat în lucru. Marian Sârbu a adăugat, ironic, că dacă măsurile luate de primar vor fi tot “de ochii lumii”, ca şi până acum, nu se va rezolva nimic. “După ce ne-a plâns vreo trei săptămâni că nu poate să urgenteze lucrarea, ne-a arătat că s-au umflat muşchii pe el şi s-a dus la constructor, deşi nu ştiu ce i-a făcut. Cred că l-a rugat frumos: «băi, pune-mi şi mie puţin asfalt acolo!». A pus două linguri de asfalt, s-a pozat cu asfaltul şi ne-a spus că, gata, treaba e bună, am demarat lucrările... Numai că, după două zile, lucările s-au oprit din nou”, a declarat Sârbu, amintind de un episod petrecut în urmă cu circa două săptămâni, când primarul Marian Dragomir a ameninţat că va rezilia contractul cu firma “Telor Invest” dacă nu se reiau de urgenţă lucrările pe şantierul care părea complet abandonat. După acele ameninţări, constructorul a adus câteva utilaje şi a turnat o porţiune de asfalt, însă utilajele au dispărut din nou, după numai câteva zile.

Reamintim, totuşi, că, la începutul acestei săptămâni, primarul Marian Dragomir ne-a declarat că nu a renunţat la ideea rezilierii contractului şi că deja a trimis o adresă oficială către firma bucureşteană, cu un ultim avertisment legat de felul cum se derulează lucrurile pe şantier.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro