Unul dintre cei mai cunoscuti autori romani in lume, Eugene Ionesco, prezinta in aceasta piesa, in binecunoscuta cheie a absurdului, teme inepuizabile: conflictul dintre generatii, maturizarea, inadaptarea. Florin Fatulescu reia acest text, pe care l-a montat in 1997 in Los Angeles, aducind o privire inedita asupra personajelor si alaturind comicului ionescian, comicul commediei dell arte.
"Jacques sau supunerea" este, insa, un spectacol controversat. Unii critici il defiinteaza pe actorul Radu Gheorghe, dar apreciaza piesa, altii apreciaza prestatia actorului si critica spectacolul.
In Romania Libera, Ileana Lucaciu apreciaza piesa: "“Jacques sau supunerea” este un spectacol cu un ritm plictisitor, in care replicile par vorbe goale, ilustrate prin imagini teatrale pompate spectaculos, dar fara sens in raport cu intentiile piesei. Absurdul cultivat de regie peste absurdul construit cu sens de Eugene Ionesco lipsesc spectacolul de farmecul amar al comediei pe care si-l propune piesa si creeaza confuzii. Jacques este fiul rebel ce nu accepta “blazonul” familiei “cartofii cu slanina” si nici pe Roberta, fata aleasa sa-i fie sotie pentru ca “n-are doua nasuri”. Pina la urma Jacques va fi infrint, fiul ratacitor se va intoarce la conformismul burghez. Regizorul Florin Fatulescu supraliciteaza nota absurda a scrierii si cu o fantezie debordanta, incarca teatral si supraliciteaza povestea familiei lui Jacques. Personajele devin niste clowni, care vor sa-l provoace pe Jacques cel izolat intr-un fel de “clopot” fals, sa se integreze conventiilor absurde ale unei familii robotizate, dominate de sloganuri, ce ascund minciuna din relatii".
Criticul Alice Georgescu puncteaza: "Text emblematic pentru teatrul absurdului, “Jacques sau supunerea” este o parabola a inregimentarii - fie si sub drapelul grotesc al cartofilor cu slanina, simbol al filistinismului, nu numai gastronomic - magistral compusa intr-un registru comic ce aluneca pe nesimtite, aproape, in tragic. Regizorul roman - american Florin Fatulescu a urmat intocmai, in mizanscena, acest traseu, reusind sa creeze si sa anime o lume profund nociva sub aparenta ei bonoma. Spectacolul are ritm si are miza. O aparitie speciala marcheaza Radu Gheorghe, care, prin umorul sau cald si prin abilitatea cu care minuieste instrumentele muzicale, stirneste imediat “raspunsul” salii".
La rindul sau, Dan Boicea, in "Adevarul literar si artistic" apreciaza aparitia scenica a actorului Radu Gheorghe ca fiind "un actor dintr-un alt show": "Sint in piesa regizata de Florin Fatulescu momente care te cuceresc, cu un suspans bine pregatit si arcuit, dar si secvente de teatru timp, care subestimeaza publicul. Interventiile lui Radu Gheorghe sint picate parca de pe scena unui spectacol care i-a adunat laolalta pe Mirabela Dauer, Nae Lazarescu si Vasile Muraru. Umorul fortat scarpina o zona a creierului care nu te maninca, Gheorghe raminind impietrit in numerele lui de odinioara, prin care s-a facut cunoscut".
Unui barbat i s-a facut rau in timpul spectacolului
In timpul piesei "Jacques sau supunerea", in jurul orei 21.18, unui spectactor i s-a facut rau, actorii fiind nevoiti sa intrupa scena pret de sase, sapte minute. Deodata, in plina desfasurare a spectacolului, citiva spectatori au cerut interventia serviciului de ambulanta. Luminile s-au aprins in sala si, la cererea actorilor, au fost stinse pe scena. Cei care au fost in preajma barbatului cu pricina au spus ca acesta a suferit fie o criza de inima fie una de epilepsie.