rural, are, incepind de luna aceasta, propriul consilier de imagine. Initiativa crearii unei astfel de retele apartine Inspectoratului Scolar Judetean. Inspectorul de imagine al ISJ, Maria Stefan, a explicat ca decizia a fost luata din nevoia unei mai bune comunicari inter si intra-institutionala, precum si din nevoia imbunatatirii imaginii scolii in comunitate. Consilierii, proveniti din rindul cadrelor didactice, au fost numiti, recent, de catre directorii unitatilor scolare, urmind ca in scurt timp sa primeasca si un aviz din partea consiliilor de administratie.
La inceputul acestei saptamini, a avut loc prima sedinta reunita a consilierilor de imagine din unitatile de invatamint brailene, sub conducerea inspectorului Maria Stefan, cea care se ocupa de activitatea de instruire si informare a intregii retele de consilieri. In cadrul acestei prime intilniri, aceasta a tinut sa puncteze citeva notiuni privind comunicarea si sa sublinieze citeva calitati indispensabile pe care trebuie sa le aiba un consilier de imagine cum ar fi: calitatile relationale, de comunicare si de organizare, si nu in ultimul rind, cunostinte de operare pe calculator si navigare pe internet. Aceasta pentru ca, in opinia sa, realitatile contemporane ale lumii moderne impun comunicarea rapida, prin e-mail. La acest capitol, una din problemele ridicate de catre consilierii de imagine proaspat numiti, in frunte cu directorii scolilor, a fost aceea ca, in special, scolile din mediul rural, dar si unele scoli din mediul urban, nu dispun de conectare la internet. Prin urmare, s-a stabilit ca instrumentele de comunicare pentru transmiterea informatiilor de interes scolar sa ramina notele telefonice si faxul.
Potrivit inspectorului de imagine al ISJ, responsabilitatile
consilierului de imagine al scolii includ: mentinerea relatiei cu
presa, contributia la realizarea siglei scolii, in cazurile unde nu exista, elaborarea pliantului de prezentare a unitatii scolare, implicarea in realizarea revistei scolii, crearea sau actualizarea paginii web a scolii, pavoazarea unitatii de invatamint respective, elaborarea cartii de indentitate a scolii si a planului de activitati educative, in colaborare cu consilierul educativ al scolii.