"Fiind şi profesor de meserie, vreau să argumentez câteva aspecte. În primul rând, motivul principal este acela referitor la problema titularizării în sistem. Deci, cam 90% acesta ar fi motivul principal al grevei. Despre ce este vorba? Încă din legea lui Alexandru Ioan Cuza, din 1864, se stabilise un sistem de titulatură. Adică, de stabilitate în sistemul de învăţământ. Înlăturarea acestei titularizări va duce la un haos în organizarea învăţământului din România şi va mai duce şi la politizarea excesivă a învăţământului. De ce? Pentru că, în condiţii prin care numirea în posturi se face şi prin intervenţia administraţiei publice locale, în special a primarilor, vă daţi seama că, în funcţie de schimbarea la guvernare, se poate ajunge la o anumită clientelă politică în învăţământ. Deci, conform Constituţiei, învăţământul este apolitic, chiar dacă profesorii pot face în particular politică", a explicat Alexandru.
Ionel Alexandru: "Se poate ajunge la o anumită clientelă politică în învăţământ"
"Fiind şi profesor de meserie, vreau să argumentez câteva aspecte. În primul rând, motivul principal este acela referitor la problema titularizării în sistem. Deci, cam 90% acesta ar fi motivul principal al grevei. Despre ce este vorba? Încă din legea lui Alexandru Ioan Cuza, din 1864, se stabilise un sistem de titulatură. Adică, de stabilitate în sistemul de învăţământ. Înlăturarea acestei titularizări va duce la un haos în organizarea învăţământului din România şi va mai duce şi la politizarea excesivă a învăţământului. De ce? Pentru că, în condiţii prin care numirea în posturi se face şi prin intervenţia administraţiei publice locale, în special a primarilor, vă daţi seama că, în funcţie de schimbarea la guvernare, se poate ajunge la o anumită clientelă politică în învăţământ. Deci, conform Constituţiei, învăţământul este apolitic, chiar dacă profesorii pot face în particular politică", a explicat Alexandru.