Din pacate pentru invatamintul romanesc, eu, ca si elev, ii dau dreptate domnului Dinu Patriciu. Pentru ca la ora actuala, aceasta este realitatea. Invatamintul romanesc nu te pregateste pentru viata. Invatamintul romanesc doar te indoapa cu multa materie, majoritatea inutila (cu care nu te vei mai intilni niciodata cit timp vei trai), iar apoi se asteapta ca tu sa duci mai departe "gloria strabunilor", sa fii maestru in ceea ce nu stii. Cum sa excelezi in domeniul proiectelor de dezvoltare, de exemplu, daca la liceu si chiar la facultate, nu se preda nici o materie care sa aiba legatura cu acest domeniu. Si exemple mai sint destule.
Olimpiadele, sint, dupa parerea mea, cea mai buna imagine a acestui tip de invatamint. Olimpiadele de astazi sint aproape identice cu cele de acum 10-15 ani. Schimbari nu exista decit in volumul de informatii predate. Insa, in privinta modului de desfasurare, sint identice. Olimpicul, indiferent daca este el judetean sau national, trebuie sa redea in 3 ore, un procent cit mai mare din ceea ce a invatat. Insa, in anul 2008, in epoca vitezei si a revolutiei informationale, aceasta abordare a olimpiadelor este una total gresita. Pentru ca, pentru angajatorul din ziua de azi, nu conteaza neaparat ceea ce cunosti, ci ceea ce stii sa faci cu ceea ce cunosti. Nu conteaza ca esti olimpic daca nu poti sa aplici ceea ce ai invatat ca sa ajungi olimpic.
In opinia mea, invatamintul romanesc ar trebui neaparat reformat. Ar trebui schimbat de la temelii, nu genul ala de reforma, "de ochii lumii", care se incearca inca din '96, ci o reforma generala. Eu cred ca ar trebui schimbate materiile predate, volumul de informatie pe care trebuie sa-l inveti la fiecare materie si mai ales metodele de predare a acestor materii. Consider ca fiecare elev ar trebui sa aiba o baza de cunostinte, iar daca vrea sa-si dezvolte anumite aptitudini, sa o faca fara sa fie notat pentru asta. Cred, de asemenea, ca ar trebui create parteneriate intre scoala si diverse firme particulare, unde elevii sa fie invatati diverite meserii.
Si asta cit mai curind, pentru ca daca invatamintul ramine la fel, peste 5-10 ani riscam sa avem generatii intregi de robotei tocilari, care stiu multe, insa nu stiu sa faca nimic practic.