Mergi la conţinutul principal

Invatamint pentru roboti

Zilele astea, am citit in Ziarul Financiar un interviu cu omul de afaceri Dinu Patriciu. In acel interviu, Patriciu sustinea ca "Sistemul de invatamint din Romania genereaza forta de munca ieftina si prost pregatita. In momentul de fata, intr-o societate europeana care se defineste ca fiind una a cunoasterii, succesul in afaceri depinde mai mult ca oricind de calibrul "creierelor" pe care le implici in afacerea ta decit capitalul investit. Noi avem metode depasite, materii de studiu neadaptate la realitate si profesori nemotivati."
Din pacate pentru invatamintul romanesc, eu, ca si elev, ii dau dreptate domnului Dinu Patriciu. Pentru ca la ora actuala, aceasta este realitatea. Invatamintul romanesc nu te pregateste pentru viata. Invatamintul romanesc doar te indoapa cu multa materie, majoritatea inutila (cu care nu te vei mai intilni niciodata cit timp vei trai), iar apoi se asteapta ca tu sa duci mai departe "gloria strabunilor", sa fii maestru in ceea ce nu stii. Cum sa excelezi in domeniul proiectelor de dezvoltare, de exemplu, daca la liceu si chiar la facultate, nu se preda nici o materie care sa aiba legatura cu acest domeniu. Si exemple mai sint destule.
Olimpiadele, sint, dupa parerea mea, cea mai buna imagine a acestui tip de invatamint. Olimpiadele de astazi sint aproape identice cu cele de acum 10-15 ani. Schimbari nu exista decit in volumul de informatii predate. Insa, in privinta modului de desfasurare, sint identice. Olimpicul, indiferent daca este el judetean sau national, trebuie sa redea in 3 ore, un procent cit mai mare din ceea ce a invatat. Insa, in anul 2008, in epoca vitezei si a revolutiei informationale, aceasta abordare a olimpiadelor este una total gresita. Pentru ca, pentru angajatorul din ziua de azi, nu conteaza neaparat ceea ce cunosti, ci ceea ce stii sa faci cu ceea ce cunosti. Nu conteaza ca esti olimpic daca nu poti sa aplici ceea ce ai invatat ca sa ajungi olimpic.
In opinia mea, invatamintul romanesc ar trebui neaparat reformat. Ar trebui schimbat de la temelii, nu genul ala de reforma, "de ochii lumii", care se incearca inca din '96, ci o reforma generala. Eu cred ca ar trebui schimbate materiile predate, volumul de informatie pe care trebuie sa-l inveti la fiecare materie si mai ales metodele de predare a acestor materii. Consider ca fiecare elev ar trebui sa aiba o baza de cunostinte, iar daca vrea sa-si dezvolte anumite aptitudini, sa o faca fara sa fie notat pentru asta. Cred, de asemenea, ca ar trebui create parteneriate intre scoala si diverse firme particulare, unde elevii sa fie invatati diverite meserii.
Si asta cit mai curind, pentru ca daca invatamintul ramine la fel, peste 5-10 ani riscam sa avem generatii intregi de robotei tocilari, care stiu multe, insa nu stiu sa faca nimic practic.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

Obiectiv Vocea Brailei 2022

Continutul acestui site este proprietatea SC Double P Media SRL. Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul SC Double P Media SRL

Analiza WEB