Inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Braila nu se pot plinge ca, in prima saptamina din acest an, nu au avut de lucru. In primele zile ale lui 2006 au fost depuse doar doua reclamatii, in schimb mai existau "in stoc" inca sapte, dinainte de Revelion. Doar una dintre aceste sesizari se referea la produse alimentare - cineva s-a plins de faptul ca toba pe care o cumparase de la un punct comercial din Hala Mare era mucegaita - restul vizind produse electronice de ultima generatie - telefoane mobile, dvd playere - usi metalice defecte sau servicii de reparatii necorespunzatoare. In urma controalelor, agentul economic care vindea produse alimentare expirate a fost amendat cu trei milioane de lei vechi si i s-au confiscat marfuri in valoare de 600.000 lei vechi. Un alt agent economic, care vindea aparatura electronica, a fost sanctionat cu doua milioane de lei, pentru ca nu informase corect cumparatorii cu privire la drepturile de garantie pe care le au. Alti patru agenti economici au fost sanctionati doar cu avertisment. In trei cazuri, reclamatiile s-au dovedit a fi nefondate. "Am avut de-a face cu aceeasi veche problema: cumparatorii nu au acordat suficienta atentie actelor pe care le-au semnat la cumpararea produselor, iar cind s-au confruntat cu defectiuni si au constatat ca service-ul se asigura la Bucuresti au venit la noi sa reclame ca nu li se schimba direct aparatul. Reamintim consumatorilor sa tina cont de modul si locul in care se asigura garantia, inainte de a plati produsul", ne-a spus Elena Marinescu, consilier superior in cadrul OJPC Braila.