Potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal insa, aceste taxe vor fi aplicabile oricarei masini inmatriculate pentru prima data. Astfel, potrivit proiectului, pentru o masina Euro 2, de 1.600 cmc, veche de opt ani, taxa de inmatriculare va fi de 1.000 de euro. Taxa scade insa la 108 euro daca masina este Euro 4 si are cel mult trei luni vechime. Cea mai mare taxa de inmatriculare este perceputa pentru masinile noneuro. Aceasta poate ajunge la 2.200 de euro pentru o masina de peste zece ani, cu o capacitate de 1.600 cmc, sau la 4.200 de euro pentru un autoturism de zece ani, mai mare de 3.000 cmc. In schimb, vor fi scutite de plata acestor taxe autoturismele incadrate la categoria vehicule istorice sau cele provenite din donatii, programe de cooperare stiintifica si tehnica acordate institutiilor de invatamint, sanatate si cultura, ministerelor sau altor organe ale administratiei publice sau structurilor patronale si sindicale reprezentative etc. In prezent, masinile de import mai vechi de opt ani sau cele care nu indeplinesc normele de poluare Euro 3 nu pot fi inmatriculate in Romania.
De asemenea, potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal, de la 1 ianuarie 2007, clientii societatilor de leasing care achizitioneaza masini (dar si cladiri sau terenuri) vor plati impozitele aferente acestor bunuri pe toata durata contractului. In prezent, cel care plateste impozitele pe cladirile, terenurile si autovehiculele achizitionate in sistem de leasing este proprietarul lor, adica societatea de leasing. Pe de alta parte, dobinzile aferente ratelor de leasing vor fi cuprinse in baza de impozitare a taxei pe valoare adaugata, incepind cu data aderarii la UE. In cazul contractelor de leasing incheiate inainte de 31 decembrie 2006 inclusiv, care se vor derula si dupa 1 ianuarie 2007, dobinzile aplicate ratelor scadente nu vor fi cuprinse in aceasta baza de impozitare.