Injurii si amenintari adresate angajatilor Casei Judetene de Pensii | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Injurii si amenintari adresate angajatilor Casei Judetene de Pensii

In ultima perioada, Casa Judeteana de Pensii (CJP) Braila a primit o avalansa de solicitari si petitii din partea pensionarilor nemultumiti de faptul ca, in urma procesului de evaluare in vederea recalcularii pensiilor, ei nu au cistigat nimic. Desi a fost explicat, de nenumarate ori, faptul ca scopul acestei recalculari nu a fost unul de majorare a pensiilor, ci unul de asigurare a unui raport de echitate intre toti beneficiarii sistemului public de pensii, pensionarii nu vor sa inteleaga acest lucru si dau vina pe angajatii CJP Braila care, spun ei, nu si-au facut treaba. Traind cu aceasta impresie, ei au incercat sa-si faca singuri dreptate si i-au luat la intrebari pe angajatii institutiei, in speranta ca vor primi raspunsul pe care si-l doresc.
Cel mai vizitat compartiment este cel juridic, unde petitionarilor li se explica situatia si li se dovedeste faptul ca dosarul a fost evaluat corect. Pentru ca raspunsul pe care-l primesc nu este cel asteptat, pensionarii nu ezita sa aduca injurii si chiar amenintari la adresa angajatilor si apoi pleaca in cautarea conducerii. Desi directorul adjunct le da acelasi raspuns si ii asigura de faptul ca nu au fost furati cu nimic, ei nu cedeaza pina nu ajung la directorul executiv. "La Braila au avut de cistigat mai putin de jumatate dintre pensionari, pe parcursul tuturor celor patru etape fiind evaluate 58.731 de dosare, din care doar 26.004 dintre titularii acestora (44,28%) au obtinut un punctaj mai mare decit cel aflat in plata si in consecinta au primit sume suplimentare. Este evident ca cei mai nemultumiti sint pensionarii care nu au cistigat nimic, iar acestea sint persoane care fie nu au inteles ce inseamna procesul de evaluare, fie ignora acest lucru. Am explicat in repetate rinduri faptul ca nu toata lumea cistiga, dar ei nu vor sa inteleaga de ce se intimpla acest lucru si ne ingreuneaza activitatea. Exista nenumarate cazuri in care aceeasi persoana trece pe la trei birouri, in speranta ca va primi raspunsul pe care il doreste, si daca acest lucru nu se intimpla, ajunge chiar sa foloseasca tot felul de expresii mai putin ortodoxe", a precizat Sorin Enache, director executiv al CJP Braila.

Toti pensionarii se asteptau la marirea pensiei

Conducerea institutiei a explicat ca aceste probleme ar putea fi cauzate si de faptul ca buletinele de calcul, pe care pensionarii le-au primit acasa dupa evaluare, nu sint foarte explicite, dar cu siguranta nemultumirea cea mai mare provine de la faptul ca nu au cistigat nimic in plus, in urma evaluarii. Mai mult, majorarea de la 1 ianuarie a valorii punctului de pensie, cu 9,3%, care de asemenea nu va fi simtita, in bani, de toti pensionarii, a adus un alt val de nemultumiri in rindul acestora. Nici de aceasta data nu inteleg, sau nu vor sa inteleaga, de ce o parte dintre ei nu primesc nimic, desi legea este foarte clara si prevede faptul ca indexarea se aplica asupra punctajului pe care pensionarul l-a obtinut in urma evaluarii si nu asupra pensiei pe care o are in plata. Astfel, din rezultatele procesului, cele 26.004 persoane care au inregistrat o majorare a pensiei vor simti integral, in bani, aceasta indexare. Problema apare in situatia celor care au obtinut un punctaj mai mic decit cel aflat in plata. In cazul acestora, desi pensia a ramas la fel, punctajul a scazut. Astfel, majorarea de 9,3% i-ar putea aduce exact la nivelul pentru care ei, acum, primesc pensie. De asemenea, mai exista si varianta in care procentul de 9,3% i-ar aduce la nivelul in care sint in plata si chiar ar depasi cu putin acest nivel. Acestia vor simti si in bani majorarea, dar nu integral, ci in functie de procentul cu care au depasit.
"Procesul de evaluare nu s-a incheiat si asta, in primul rind, pentru ca pensionarii pot aduce acte suplimentare in termen de 3 ani de la data deciziei de recalculare si apoi pentru ca exista aproximativ 1.600 de dosare unde am descoperit citeva probleme, independente de noi. Este vorba despre niste discrepante intre data iesirii la pensie care figureaza in documentele noastre si cea existenta in evidentele Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale. Nu stim de unde a pornit aceasta eroare, dar ea va fi rectificata in cel mai scurt timp", a mai adaugat Sorin Enache, director executiv al CJP Braila.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro