În încercarea de a găsi o rezolvare pentru problema trepidaţiilor provocate de tir-urile care tranzitează strada Carantinei, ce sunt atât de puternice încât afectează casele din zonă, autorităţile locale au montat indicatoare rutiere, limitând viteza până la 30 kilometri pe oră, pentru autovehiculele agabaritice. Indicatoarele au fost puse pe poziţie în urmă cu câteva zile, însă rezultatele încă se lasă aşteptate. "Nu e nicio diferenţă, se circulă tot cu viteză, iar casele ni se cutremură în continuare. Oricum, 30 kilometri pe oră este prea mult pentru această stradă acoperită cu piatră cubică. În mod normal, ar trebui instituită viteză de şantier, adică maxim 5 kilometri pe oră. Dar oricum, n-am văzut niciun echipaj de Poliţie care să verifice dacă măcar viteza asta, de 30 km/h, este respectată. Ce s-a făcut cu aceste indicatoare este frecţie la picior de lemn...", spune Daniel Popescu, unul dintre locatarii revoltaţi de felul cum decurg lucrurile pe Str. Carantinei.
Reamintim că locatarii acestei străzi au făcut mai multe petiţii către Primărie, solicitând ca traficul greu să fie scos în afara oraşului, prin realizarea unei noi căi rutiere prin spatele cartierului Comorofca, pe malul Dunării. Reprezentanţii Primăriei au declarat, însă, că deocamdată nu se pune problema unei investiţii care să vizeze o astfel de arteră rutieră. În schimb, primarul Aurel Simionescu şi viceprimarul Alexandru Dănăilă au declarat că se are în vedere asfaltarea străzii Carantinei şi lărgirea carosabilului la patru benzi, astfel încât aceasta să fie în măsură să preia o parte din traficul de pe Calea Calaţi, iar tir-urile să nu mai provoace trepidaţii când merg pe carosabilul modernizat. Investiţia ar trebui să înceapă, cel mai probabil, spre sfârşitul acestui an sau începutul anului viitor.
Locatarii străzii Carantinei nu privesc cu ochi buni aceste declaraţii. Ei spun că, atât timp cât traficul greu nu va fi scos din oraş aşa cum este normal şi cum se practică în orice oraş civilizat, problema lor nu va fi rezolvată, deoarece nu vor scăpa de trepidaţiile care le pun în pericol casele. "Noi rămânem la hotărârea de a acţiona Primăria în judecată, pentru a ni se respecta dreptul la o existenţă liniştită pe strada pentru care plătim impozite ca pentru o zonă rezidenţială situată în centrul oraşului. Ce fel de centru, când pe aici e trafic ca pe şoseaua de centură?", se întreabă retoric locatarul Daniel Popescu.
În ceea ce priveşte indicatorul de restricţie de viteză, deşi acesta se află pe poziţie de câteva zile, surse din cadrul Poliţiei Rutiere recunosc că încă nu s-a făcut niciun control pe strada respectivă, pentru a se vedea dacă şoferii respectă noua restricţie.
Alte surse, din cadrul Primăriei de această dată, ne-au informat că însuşi primarul Aurel Simionescu a fost pe strada Carantinei, la sfârşitul săptămânii trecute, pentru a face o inspecţie la faţa locului, înainte de montarea indicatoarelor. Nici vizita edilului-şef nu pare să fi avut cine ştie ce efect, atât timp cât un alt aspect care trenează de mai mult timp pe strada în cauză - o canalizare fără capac, semnalizată cu o creangă ruptă dintr-un pom - încă nu şi-a găsit rezolvarea.