Comisia de tăiat hârtii a hotărât deja la ce documente să renunţe. Decizia a trecut ieri prin Guvern, care a adoptat o Ordonanţă de Urgenţă în acest sens. Lupta împotriva birocratizării a început acum cinci luni când s-a înfiinţat aceasta nouă comisie, care a vrut să afle ce documente sunt inutile. De exemplu, românii nu vor mai trebui să alerge după cazierul judiciar, iar copiile după cartea de identitate vor putea fi trimise şi prin email, atunci când sunt cerute de diferite instituţii, transmite TVR.
Cazierul va fi cerut direct de instituţia care îl vrea
Cazierul judiciar va fi cerut doar de către instituţii, adică nu vor mai fi folosite persoanele fizice ca intermediar. Instituţia care are nevoie de cazier îl va cere de la poliţie şi vor fi scutite de drumuri aproape 2,5 milioane de români care se adresau poliţiei pentru acest lucru, a transmis corespondentul TVR Andreea Archip pentru Telejurnal.
Copiile după cartea de identitate vor putea fi trimise şi prin e-mail, după ce vor fi scanate.
Taxe de buletin - într-un singur loc
Premierul a anunţat că pachetul de măsuri mai prevede eliminarea copiilor legalizate, dar şi plata de către cetăţeni a unei singure taxe, într-un singur loc, pentru eliberarea paşaportului sau a cărţii de identitate.
Taxa de eliberare a CI sau a paşaportului se va plăti o singură dată, într-un singur loc, astel se va termina telefonul fără fir şi pentru aceste documente. Adeverinţa de venit se taie - era necesară pentru cei care voiau să se înscrie la şomaj.
Au fost făcute foarte multe cereri pentru simplificarea documentelor Fiscului. Două formulare care erau necesare investitorilor, oamenilor de afaceri, vor fi simplificate.
De asemenea, cetăţenii îşi vor putea plăti taxele şi impozitele şi cu cardul, nu doar prin transfer bancar sau cash.
Toate aceste propuneri au venit de la cetăţenni, pe site-ul maisimplu.gov.ro.