Giratoriul Primăriei, mai scump ca al lui Antistescu | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Giratoriul Primăriei, mai scump ca al lui Antistescu

• în şedinţa CLM de ieri, câţiva consilieri s-au “contrat” cu primarul Marian Dragomir pe tema sensului giratoriu de la intersecţia Căii Galaţi cu bulevardul Cuza • bugetul alocat de Primărie, de 275.000 lei, li s-a părut mult prea mare aleşilor locali • aceştia l-au dat ca exemplu pe patronul Romnav, care voia să sistematizeze o porţiune de faleză, proiect ce includea şi un sens giratoriu, cu doar 150.000 lei • primarul i-a invitat pe liberali să aducă la licitaţie firme care să îşi adjudece contractul cu sume cât mai mici • realizarea efectivă a giratoriului de pe Calea Galaţi, despre care se vorbeşte de vreo 3 ani, are şanse minime să înceapă anul acesta

 

Autorităţile locale brăilene au mai făcut un pas spre amenajarea sensului giratoriu din intersecţia bulevardului Cuza cu Calea Galaţi, obiectiv despre care se vorbeşte de mai bine de 3 ani de zile. În şedinţa de ieri a Consiliului Local Municipal s-a pus în discuţie modificarea unei hotărâri mai vechi legate de această investiţie. Mai exact, s-a supus la vot micşorarea termenului de execuţie, de la 12 luni, cât fusese prevăzut iniţial, la 5 luni. Valoarea maximă pe care este dispusă Primăria să o plătească pentru amenajarea giratoriului respectiv se ridică la 274.547 lei.

Consilierii au votat în unanimitate pentru micşorarea termenului de execuţie, chiar dacă, înainte de vot, câţiva dintre aleşii locali, alţii decât cei aflaţi în grupul PSD, au făcut comentarii destul de acide referitoare la valoarea investiţiei sau la timpul alocat pentru derularea lucrărilor.  

Eu cred că pentru un giratoriu ar putea să fie suficientă o lună. Adică ştiu foarte bine că unii au făcut în alte ţări şi în câteva zile nişte lucrări”, a spus consilierul independent Lucian Căprariu, adresâdu-i-se primarului Marian Dragomir. Drept răspuns, edilul-şef a precizat că termenul de 5 luni nu se referă doar la construcţia efectivă ci şi la perioada în care trebuie obţinute toate avizele necesare, de la furnizorii de utilităţi care administrează reţele subterane în zonă, dar şi de la alte instituţii ce nu au legătură cu Primăria Brăila.

Alţi consilieri au atras atenţia asupra valorii foarte mari a investiţiei. “Dacă este vorba de preţ, acesta într-adevăr este îngrijorător. Şi o să fac o paralelă doar cu un alt proiect pe care l-am văzut în şedinţa trecută, unde o persoană privată venea cu o propunere să amenajeze o anumită zonă, în total 8.000 mp, la jumătate din valoarea prezentă în proiectul acesta”, a spus consilierul liberal Sorin Ioniţă. Acesta se referea la propunerea omului de afaceri Gheorghe Antistescu, patronul firmei “Romnav”, care s-a oferit să sistematizeze pe propria cheltuială porţiunea de faleză dintre străzile Împăratul Traian şi Danubiului. Antistescu avea deja un proiect întocmit în acest sens, din care reieşea că valoarea investiţiei s-ar fi ridicat la circa 150.000 lei, bani cu care s-ar fi făcut inclusiv un sens giratoriu în intersecţia străzii Anghel Saligny cu strada Împăratul Traian. Propunerea patronului “Romnav” a fost respinsă, însă, de majoritatea consilierilor locali. Cei care au fost împotrivă şi-au motivat votul prin faptul că, pe lângă sensul giratoriu, Antistescu voia să monteze limitatoare de viteză şi semibariere, ce ar fi îngrădit dreptul de liberă circulaţie a cetăţenilor prin zona respectivă.

 

“Să aducă liberalii firme care să facă lucrarea ieftin...”

Revenind la discuţiile pe tema giratoriului din intersecţia bulevardului Cuza cu Calea Galaţi, primarului Marian Dragomir nu i-a “picat” bine deloc comentariul liberalului Sorin Ioniţă şi nici paralela făcută de acesta cu proiectul mai ieftin al lui Antistescu. “Domnule consilier, dumneavoastră cu siguranţă aveţi oameni de afaceri liberali în partid, care vor veni la această licitaţie şi vor adjudeca la o treime din preţ, pentru că există această posibilitate legală să participe şi să adjudece la un preţ foarte scăzut. Îi invităm pe oamenii de afaceri pe care îi cunoaşteţi dumneavoastră să participe la această licitaţie”, a replicat primarul. Reamintim că o serie de proiecte importante atât ale municipalităţii cât şi ale CJ nu au demarat pentru că nu s-au prezentat firme la licitaţiile organizate.  Dragomir  a mai precizat că suma de 274.547 lei nu va fi valoarea efectivă a investiţiei ci reprezintă valoarea cu care va fi scos la licitaţie acest obiectiv de investiţii. “La licitaţie pot participa toate societăţile care doresc şi vor câştiga cei care îndeplinesc condiţiile tehnico-economice şi au preţul cel mai scăzut, respectând parametrii lucrării respective. Deci, dacă această lucrare se scoate la suma de aproximativ 274.000 lei, la licitaţie poate veni cineva care să îşi asume această realizare a proiectului şi a obiectivului la o valoare mult mai mică. Aşa că dacă cineva cunoaşte societăţi de construcţii care vor să îşi asume realizarea acestor lucrări la valori cât mai mici, le invităm să participe la licitaţie şi să câştige la un preţ cât mai mic. Acesta este preţul rezultat în baza unui studiu de fezabilitate”, a precizat primarul.

Edilul şef a mai spus că sensul giratoriu de pe Calea Galaţi va fi aproximativ identic, ca dimensiuni, cu cel amenajat anul trecut în cartierul Chercea, la intersecţia străzii Comuna din Paris cu Şoseaua Focşani. Reamintim că pentru acela s-a aprobat, în fostul Consiliu Local Muncipal, un buget de aproximativ 240.000 lei. La momentul respectiv, şi fosta opoziţie din CLM a reacţionat vehement. “Nu are cum să coste peste două miliarde de lei vechi un giratoriu construit în acea intersecţie, în condiţiile în care cel făcut pe Şoseaua Buzăului, la intersecţia cu Şoseaua de Centură, care este mult mai mare, a costat circa 1,9 miliarde de lei vechi”, spunea, în aprilie 2016, fostul consilier local Ionel Alexandru. Până la urmă, după ce a fost scoasă la licitaţie, lucrarea a fost executată contra sumei de 180.450 lei, de firma „Promotas” SRL Brăila. În plus, s-au mai plătit 2.850 lei, pentru dirigenţia de şantier, şi 9.000 lei, pentru proiectul tehnic. În total, pentru giratoriul din Chercea, Primăria a plătit în final 192.000 lei, din bugetul iniţial de 241.506 lei.

În ceea ce priveşte construirea efectivă a sensului giratoriu de pe Calea Galaţi, primarul Marian Dragomir ne-a declarat că, în maxim o lună, va fi depusă documentaţia pe Sistemul Electronic al Achiziţiei Publice, în vederea licitaţiei. “Dacă licitaţia se va derula repede şi nu vor fi contestaţii, sunt şanse ca lucrările să înceapă anul acesta. Dacă vor fi contestaţii, s-ar putea amâna pentru anul viitor”, a punctat Dragomir. 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro