De mai bine de o săptămână, Fiscul brăilean are o nouă interfaţă în relaţia cu plătitorii de taxe şi impozite: Ghişeul Unic, un spaţiu distinct, amenajat la etajul I al clădirii de pe Faleză, unde instituţia şi-a concentrat funcţionarii care pot soluţiona orice problemă a contribuabililor şi care, evident, ţine de sfera de activitate a AJFP (Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice) Brăila. "În vederea deservirii cu operativitate a contribuabililor, la sediul instituţiei brăilene a fost amenajat un spaţiu distinct de primire, de altfel interacţiunea contribuabililor cu Administraţia Fiscală realizându-se în exclusivitate prin intermediul ghişeului unic. Ne dorim ca profesionalismul funcţionarilor publici care intră în contact direct cu contribuabilii, dar şi calitatea şi eficienţa serviciilor să conducă la o îmbunătăţire a imaginii administraţiei fiscale", ne-a declarat Mihaela Marcu, şeful AJFP Brăila, adăugând că măsura face parte din strategia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) pe termen mediu, ce vizează îmbunătăţirea activităţii instituţiei în relaţia cu membrii comunităţii locale.
Biroul funcţionează, practic, în mai multe camere special amenajate în clădirea instituţiei, accesul fiind asigurat prin intrarea din lateralul clădirii, dinspre Trezorerie.
Iată şi cum arată, în structură şi detaliat pe camere, noul Ghişeu:
Camera 114 - Serviciul Registru Contribuabili Declaraţii Fiscale şi Bilanţuri - Persoane Juridice (preluare declaraţii fiscale);
Camera 116 - Serviciul Registru Contribuabili Declaraţii Fiscale şi Bilanţuri - persoane juridice; Serviciul Registru Contribuabili Declaraţii Fiscale - persoane fizice;
Camera 118 - Serviciul Colectare şi Executare Silită - persoane juridice; Serviciul Colectare şi Executare Silită - persoane fizice;
Camera 120 - Serviciul Evidenţă Plătitori - persoane juridice; Serviciul Evidenţă Plătitori - persoane fizice;
Camera 122 - Registratură.
De asemenea, la Camera 120 funcţionează şi Compartimentul de Cazier Fiscal, iar la Camera 122 apare şi Asistenţă Contribuabili.
Cu privire la activităţile ce se desfăşoară în cadrul Ghişeului Unic, conducerea AJFP Brăila a precizat că, printre altele, contribuabilii vor putea înregistra cererile în vederea eliberării de diverse documente (adeverinţe, certificate, cazier fiscal, etc.) şi tot de acolo vor ridica actele solicitate (adeverinţe de venit, cazier fiscal, certificate de atestare fiscală, certificate de rezidenţă fiscală, certificate de atestare a impozitului plătit în România, etc.). De asemenea, ghişeul va primi, înregistra şi elibera, după caz, Decizia privind stabilirea timbrului de mediu pentru autovehicule, certificatele din care rezultă că se datorează sau nu TVA în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport, inclusiv declaraţiile fiscale completate de persoanele fizice şi juridice. Tot de la acest birou contribuabilii vor primi şi asistenţă în domeniul fiscal.
Mai trebuie adăugat că în cadrul Ghişeului Unic, chiar în holul clădirii, a fost amenajat un spaţiu dotat cu calculator şi acces la pagina web a ANAF, direct în secţiunea Spaţiu Privat Virtual - un fel de ghişeu online, de la care contribuabilii autentificaţi în sistem cu username şi parolă pot relaţiona direct cu ANAF şi pot completa şi depune, fără a avea nevoie de semnătură electronică, formularele şi declaraţiile fiscale. De asemenea, prin acest portal contribuabilii se pot informa direct de la sursă asupra obligaţiilor fiscale neplătite încă, pot descărca decizii de impunere sau au posibilitatea de a verifica dacă şi cum declară propriul angajator contribuţiile la fondurile speciale ale bugetului de stat.