• CUP “Dunărea” şi-a propus ca anul acesta să finalizeze operaţiunea de montare de apometre la toţi consumatorii care până acum plăteau la pauşal • în prezent, mai sunt în municipiu circa 2.000 de “pauşali”, faţă de peste 6.000 câţi erau în urmă cu doi ani • aceştia îşi permiteau să consume apă fără restricţie, udând grădini vara sau lăsând canalul să curgă permanent iarna, ca să nu îngheţe • odată cu montarea contoarelor, când abonaţii plătesc exact cât consumă, astfel de practici încetează
Compania de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila şi-a propus ca, în cel mai scurt timp, să elimine toţi consumatorii de apă în sistem pauşal de pe raza municipiului Brăila. Potrivit directorului Silviu Mangiurea, în momentul de faţă mai sunt circa 2.000 de astfel de consumatori, faţă de peste 6.000 cât erau în urmă cu doi ani, când s-a început operaţiunea de montare de aparate de contorizare a consumului, pe reţelele de apă ale acestora. După cum se ştie, în ultima vreme, CUP “Dunărea” lucrează la înlocuirea contoarelor clasice cu contoare inteligente, cu transmitere radio a datelor, pe toată raza municipiului, astfel că şi la consumatorii care plăteau până acum în sistem pauşal se montează asemenea contoare de ultimă generaţie. “Prin eliminarea consumatorilor pauşali se vor reduce pierderile de apă cu circa 3%, la nivel general. Am identificat numeroase situaţii când aceşti consumatori lăsau apa să curgă continuu ca să nu le îngheţe canalele din curte, iarna, iar vara îşi udau fără restricţie grădinile, sau le ofereau posibilitatea vecinilor care au grădină să îşi întindă un furtun şi să ia apă de la ei. După ce li se montează contoare şi trebuie să plătească exact cantitatea de apă consumată, astfel de practici încetează”, ne-a declarat directorul Mangiurea.
Pe lângă consumatorii care nu erau contorizaţi până în prezent, montarea de contoare inteligente s-a făcut şi la asociaţiile de proprietari, astfel încât, încă din toamna anului trecut, toate blocurile din municipiu au contoare cu transmitere a datelor la distanţă şi cu o precizie foarte mare. Potrivit directorului Mangiurea, acestea sunt capabile să înregistreze debite foarte mici, cum ar fi o picătură de apă scursă odată la 4 secunde. În acest fel, CUP “Dunărea” are avantajul că facturează toată apa consumată de abonaţi. De cealaltă parte a “baricadei”, abonaţii care nu îşi înlocuiesc robinetele defecte vor avea surpriza că facturile pe care le au de plătit sunt mai mari decât cele dinainte de montarea noilor apometre.
CUP “Dunărea” a investit 3,12 milioane euro pentru achiziţionarea a 30.000 de contoare inteligente. Pe lângă apometrele de ultimă generaţie, au fost achiziţionate şi 3.000 de cămine noi, din PVC, pentru a fi folosite la consumatorii care nu aveau un cămin corespunzător. Banii au provenit din economiile făcute la implementarea Programului Operaţional Sectorial de Mediu prin care s-au extins reţelele de apă şi canalizare în municipiul şi judeţul Brăila, în perioada 2010 - 2015. Conducerea CUP “Dunărea” preconizează că în 2019 va reuşi să finalizeze montarea tuturor contoarelor noi, sau cel puţin să se apropie de final.