Sa ne rezumam, insa, doar la problema biletelor. Dupa cum va informam si in numarul de ieri al ziarului nostru, fie ca e vorba despre transportul in regim maxi-taxi sau cu autobuzele "Braicar", soferii scot un ban in plus fata de salariu, din incasarea contravalorii unei calatorii fara eliberarea biletului.
Banii respectivi nu ajung in scriptele contabile ale operatorilor de transport, nu sint impozitati, ci rotunjesc veniturile soferilor si patronilor care fraudeaza cu spor!
Garda Financiara se numara printre institutiile care trebuie sa stopeze aceasta stare de fapt, prin controalele periodice efectuate de comisarii sai. Modul in care sint realizate verificarile si, mai ales, rezultatele finale obtinute de comisari conduc insa la ideea ca frauda pe mijloacele de transport in comun este departe de a fi eradicata.
Dovada sta ultima actiune a Garzii Financiare, derulata in perioada 13-15 mai 2008. Dupa cum ne-a declarat comisarul sef de divizie Vasile Cioaca, loctiitorul comisarului sef al Garzii Financiare - sectia Braila, "la sediul institutiei noastre au fost depuse mai multe reclamatii vizavi de aglomeratia din unele mijloace de transport de tip maxi - taxi, de comportamentul unor conducatori auto care dau muzica tare si nu elibereaza tichete de calatorie. Cum in competenta noastra intra doar verificarea celui din urma aspect, cel al biletelor de calatorie, am organizat o actiune in acest sens in zilele de 13, 14 si 15 mai, pe sase trasee de maxi-taxi: 8, 13, 31, 34, 35 si 41. Au fost verificate sase masini ce apartineau unui numar de patru operatori de transport. In patru cazuri nu au fost constatate nici un fel de disfunctii. In doua cazuri, am constatat ca nu au fost eliberate tichete, iar conducatorii auto o faceau si pe taxatorii. Cei doi soferi au primit, fiecare, o amenda de 2.000 de lei".
Intrebat cum este posibil ca in trei zile de verificari sa fie controlate doar sase masini, Vasile Cioaca a tinut sa precizeze ca "nu am vrut sa facem mare tam-tam, pentru ca soferii obisnuiesc sa se anunte intre ei cind este control. In plus, noi avem doar sase echipe de comisari, iar verificarile respective erau efectuate, in limita timpului disponibil, intre doua controale la agenti economici".