Un alt aspect care a reiesit in urma controalelor derulate la asociatiile de proprietari vizeaza faptul ca administrarea asociatiei este efectuata de persoane care nu au acest drept. "Din numarul de aproape 20 de asociatii la care am reusit sa ajungem pina acum, la opt dintre ele am descoperit ca administratorii nu erau atestati asa cum cere legislatia in domeniu. Concret, unii detineau atestari, dar acestea nu mai erau valabile in contextul in care legislatia s-a modificat si cere ca persoana sa participe la un concurs organizat de Primarie, iar daca aduna punctajul prevazut, obtine o autorizatie pe perioada nedeterminata, care ii permite sa administreze AP in orice localitate din tara", a explicat Prundea, adaugind ca astfel de situatii s-au descoperit la AP 67, AP 31, AP 632, AP 76, AP 102, AP 701, AP 457 si AP 534. Fata de acest aspect, sursa citata a precizat ca s-au dispus masuri de reintrare in legalitate, in sensul ca in termen de 30 de zile AP sa-si gaseasca un administrator atestat asa cum cere legea, altfel presedintele de AP risca sa fie amendat. "In plus, am intocmit un raport cu aceste nereguli constatate, pe care urmeaza sa-l trimitem la Inspectoratul Teritorial de Munca, intrucit acele persoane au incasat sume de bani cu titlu de salariat al AP, desi nu avea acest drept, nefiind atestat corespunzator", a incheiat Elena Prundea.
Reamintim ca in a doua jumatate a lunii trecute, DIC din cadrul Primariei Braila a anuntat ca demareaza in premiera pentru Braila o serie de controale la asociatiile de proprietari din municipiu,, unde in decursul timpului au fost inregistrate mai multe sesizari privind nereguli in administrare venite din partea proprietarilor de apartamente. De asemenea, sint vizate si AP unde se inregistreaza debite mari la plata utilitatilor publice.