Mergi la conţinutul principal

Furt la cântar reclamat la jumătatea lui iunie, neverificat nici la ora actuală de Protecţia Consumatorilor Brăila

• pe principiul “Noi vrem şi putem, dar nu înţelegem ce atâta grabă!”, reprezentanţii instituţiei ne-au transmis că verificările urmează să fie efectuate, cel mai probabil săptămâna viitoare • reclamaţia a fost formulată pe 13 iunie de un brăilean care a cumpărat trei categorii de mărfuri, în sectorul Legume - Fructe din Piaţa Mare, iar când a ajuns acasă a constatat că la fiecare fusese înşelat cu câteva sute de grame

 

Un brăilean care a reclamat în data de 13 iunie a.c. faptul că a fost înşelat la cântar în Piaţa Halelor încă mai aşteaptă ca Protecţia Consumatorilor să dea curs sesizării. Dimu C., de profesie inginer, actualmente pensionar, ne-a spus că, pentru că nu a primit niciun răspuns după atâtea săptămâni de la formularea plângerii, a mers, vineri, 6 iulie, la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Brăila. “Am vorbit cu o doamnă secretară care mi-a transmis că reclamaţia mea încă nu a intrat în lucru, pentru că ar fi lipsă de personal, comisarul şef de la Brăila aflându-se în concediu şi fiind înlocuit de cineva de la Galaţi. Mi-a mai zis doamna respectivă că, de fapt, Protecţia Consumatorilor nici nu prea se ocupă cu partea asta metrologică, cu înşelăciunile la cântar. Păi, atunci noi ce facem, cui să ne adresăm?!”, se întreabă indignat autorul sesizării.

Reclamaţia formulată de acesta, la jumătatea lunii trecute, sună în felul următor:

“Pe data de 13 iunie, am cumpărat din Piaţa Halelor, sectorul legume fructe din strada Griviţei, vizavi de fosta Şcoală nr. 10, 2 kg de ardei gras şi 1,5 kg de roşii. Când am ajuns acasă, am cântărit produsele pe un cântar omologat şi am constatat că în loc de 1,5 kg roşii erau 1,325 kg, iar la ardei erau 1,850 kg, în loc de 2 kg. De asemenea, am cumpărat 2,5 kg de cireşe, dar în realitate erau 2,150 kg. Comercianţii de la care am cumpărat foloseau cântare electronice. Vă rog să luaţi măsurile care se impun acţionând preventiv. Sunteţi plătiţi să protejaţi consumatorii, nu hoţii.

În pieţele din Brăila, înşelarea cumpărătorilor a devenit o practică curentă deoarece Protecţia Consumatorilor Brăila nu îşi face datoria. Nu aşteptaţi numai sesizările consumatorilor. Acţionaţi preventiv!

Deoarece nu vă faceţi datoria voi sesiza şi forul d-voastră superior!”.

Chiar dacă nu pare mare lucru, fiind vorba de doar câteva sute de grame, comercianţii nărăviţi la astfel de practici adună sume importante la sfârşitul zilei, după ce au păcălit zeci, poate chiar sute de cumpărători. Brăileanul Dimu C. spune că nu este prima dată când a primit mai puţină marfă decât cea pentru care a dat banii. El se declară convins că astfel de înşelăciuni au devenit o practică de zi cu zi a unor vânzători din cauza lipsei de implicare şi chiar a complicităţii instituţiilor ce ar trebui să ia măsuri în astfel de cazuri. “Eu m-am convins că cei de la Protecţia Consumatorilor nu prea îşi fac treaba, după ce chiar unul dintre pieţari mi-a spus în faţă cum stau lucrurile. Anul trecut, în toamnă, cumpăram de la el prune, un soi care îmi plăcea mie. I-am zis că îmi place marfa lui dar să nu mă înşele la cântar pentru că verific şi dacă nu e gramajul corect îi fac reclamaţie la Protecţia Consumatorilor. Ştiţi ce mi-a răspuns? Că dacă îl controlează cineva îi dă o lădiţă cu prune şi e lăsat în pace, cum s-a mai întâmplat şi altădată. Cum ar veni, mi-a râs în nas! Asta ca să vedeţi cum sunt protejaţi consumatorii în pieţele brăilene şi de ce a devenit înşelăciunea la cântar o practică atât de frecventă! Mai sunt şi comercianţi cinstiţi, care se plâng de ăştia care fură la cântar şi ademenesc clienţii cu preţuri aşa-zis mai mici, dar nici pe ei nu-i bagă nimeni în seamă”, ne-a mai spus Dimu C.

Că reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor închid sau nu ochii la anumite nereguli nu putem şti cu certitudine. Absolut cert în cazul de faţă este că Protecţia Consumatorilor nu se grăbeşte deloc să verifice sesizările legate de înşelăciunile la cântar. Comisariatul Regional Galaţi, în subordinea căruia se află Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Brăila, ne-a confirmat faptul că nici până la ora actuală nu s-a dat curs sesizării formulate de brăileanul Dimu C. în data de 13 iunie. “Reclamaţia a fost înregistrată la Comisariatul Regional şi repartizată la Comisariatul Judeţean Brăila. Încă nu s-au făcut verificări la faţa locului. Cel mai probabil, se va acţiona în săptămâna care urmează”, ne-a informat Eusebiu Diaconu, purtătorul de cuvânt al Regionalei Galaţi. Întrebat de ce durează atât, acesta ne-a explicat că sesizăre primite de la consumatori sunt prioritizate în ordine cronologică, dar şi în funcţie de gravitatea aspectelor reclamate. În ceea ce priveşte verificările metrologice, Eusebiu Diaconu ne-a confirmat faptul că acestea intră în atribuţiile comisarilor pentru protecţia consumatorilor.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro