Mergi la conţinutul principal

Furnicar de utilaje pe șantierul Drumului Expres Brăila - Galați

* zeci de camioane de mare tonaj au fost mutate de constructorul Spedition UMB de pe șantierul Autostrăzii A3 pe șantierul deschis între Brăila și Galați * lucru nemaiîntâlnit, lucrările nu doar că au început în avans dar și înaintează incredibil de repede * dacă ritmul se va menține, anul viitor am putea circula pe noua rută, care va avea și conexiune cu podul peste Dunăre

 

Lucru aproape nemaiîntâlnit la investițiile din ultimii ani, șantierul drumului expres Brăila - Galați a fost deschis în avans față de termenul din contract, data de 15 februarie a.c. fiind prevăzută pentru începerea efectivă a lucrărilor. Primele utilaje și-au făcut apariția în teren, însă, de prin octombrie anul trecut, iar lucrările înaintează într-un ritm de-a dreptul incredibil. Un adevărat furnicar de utilaje și camioane de mare tonaj poate fi văzut zilele acestea pe traseul viitorului drum, fapt ce dă speranțe că proiectul va fi finalizat la termen, astfel că de anul viitor am putea deja să circulăm pe o rută nouă și modernă, conectată cu podul peste Dunăre, un alt obiectiv a cărui construcție a înaintat neașteptat de bine.

„Mobilizarea de pe șantierul drumului expres ne dă speranțe că în 2023 vom circula pe cei 11 km”, transmite Asociația Pro Infrastructură, care monitorizează mai multe proiecte de infrastructură aflate în lucru la ora actuală, la nivel național. „Progresul este foarte bun în doar câteva luni de muncă, mai ales că vorbim de perioada cea mai puțin prielnică pentru șantiere. Constructorul a mutat aici zeci de utilaje, în special basculante, de pe Autostrada A3 Nădășelu-Zimbor, acolo unde ar sta nemișcate în zăpadă și noroi. Lângă Dunăre însă pare că a venit primăvara și vom avea un avans semnificativ la terasamente în februarie și martie, dacă vremea rămâne bună.

Dar suntem abia la început. Pe lângă nelipsitele rețele de utilități (în special linii electrice aeriene) care trebuie mutate și alte detalii tehnice și birocratice rămase de rezolvat (avize, pădure pe traseu), trebuie construită și o structură mamut mai lungă de 1,6 km, care include un viaduct peste o cale ferată, digul de protecție și un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m”, a mai precizat Asociația Pro Infrastructură, într-o postare făcută pe rețelele de socializare.

După cum v-am mai informat, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru Drumul Expres Brăila - Galați cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL (lider de asociere) - Spedition UMB - Tehnostrade S.R.L., toate acestea fiind firme din cadrul UMB Grup. Valoarea contractului este de 371.416.131,09 lei fără TVA, iar durata de implementare a fost prevăzută pentru 34 de luni, din care 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni.

Potrivit autorităților, Drumul Expres Brăila – Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul aglomerat de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila. Drumul expres se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al șoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila.

Drumul expres este proiectat pentru viteza de 120 km/h și va avea o platformă de 22 de metri din care partea carosabilă va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens și o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spațiu pentru parapete, conform informațiilor din caietul de sarcini.

Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru și câte un acostament înierbat de 1,5 m pe fiecare parte.

Proiectul prevede două poduri peste canale de irigații și două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată și peste râul Siret. Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri și peste râu drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri. Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro