Planul face parte din eforturile de a proteja "interesele strategice" ale Frantei si este conform cu un decret aprobat in 2005 de fostul premier Dominique de Villepin, care a promovat "patriotismul economic", se arata intr-un comunicat al guvernului francez.
"Chantiers de l'Atlantique", din vestul Frantei, unde a fost construit vasul de croaziera Queen Mary 2, a fost vindut in 2006 companiei norvegiene "Aker Yards", de catre grupul francez "Alstom", care a pastrat 25% din titluri. "Alstom" detine optiunea de a vinde restul actiunilor detinute la Chantiers de l'Atlantique in 2010.
In 2007, grupul sud-coreean "STX Shipbuilding" a preluat o participatie de 39% la "Aker Yards", acordul provocind ingrijorare in legatura cu siguranta celor 3.000 de locuri de munca de la "Chantiers de l'Atlantique". "Premierul Francois Fillon a semnat un acord de cooperare industriala cu “STX Shipbuilding”", se arata in comunicat, care precizeaza ca ministrul Economiei, Christine Lagarde, a incheiat un acord separat cu grupul sud-coreean privind protejarea intereselor franceze. O sursa apropiata situatiei a declarat ca participatia statului francez la santier ar putea creste, din 2010, la 34%, daca ar fi inclusa si cota de 25% detinuta in prezent de "Alstom". Reprezentantii "Alstom" au refuzat sa comenteze.
"Aker Yards" are trei divizii, respectiv nave de croaziera si feriboturi, nave specializate si vase comerciale. In Romania, "Aker Yards" detine, prin subsidiara "Aker Brattvaag", 70% din actiunile santierelor navale din Braila si Tulcea.