Spre deosebire de alte alegeri locale, anul trecut au intrat atât în CLM cât șI în CJ multe nume noi de la PSD și PNL. Totodată printre new-entry sunt șI mulți tineri, dar șI mulți profesioniști cu calificări superioare de la care cetățenii Brăilei ar putea avea așteptări. În acest context, ziarul “Obiectiv – Vocea Brăilei” a inițiat o rubrică nouă destinată în exclusivitate consilierilor municipali șI județeni aflați la primul mandat. Pentru început în cadrul acestei rubrici vor intra mini-interviuri asezonate cu CV-urile noilor consilieri.
Florin Gheorghiță se autocaracterizează ca fiind un manager orientat spre rezultate, cu pregătire relevantă în domeniul ingineriei mecanice, experiență de reparații nave, telecomunicații și soluții novative de tip Smart City, experiență semnificativă de management și experiență bogată de vânzări și dezvoltare a afacerilor în setări B2B și B2C cu companii românești și multinaționale. Din septembrie 2020 este consilier municipal al PNL.
- Cum vă simțiți la ședințele CLM Brăila?
- Pentru mine ședințele CLM Brăila și modul lor actual de desfășurare nu au reprezentat o experiență inedită. Activitatea mea curentă se desfășoară de mult timp în acest mediu, astfel că m-am adaptat repede. Aceasta dacă este să ne referim strict la format.
- Ce nu vă place?
- Tipul de reacție al unei părți din consilieri. Faptul că unii nu au înțeles că sunt acolo pentru a fi în slujba cetățenilor acestui oraș și nu pentru a apăra interesele unei anumite formațiuni politice.
Îmi lipsesc dezbaterile constructive, care să genereze soluții bune la problemele acestui oraș și nu atacuri la persoană, jigniri și considerații ce nu au nici un fel de legătură cu obiectul problemei.
La acest moment în CLM există o mașină de vot disciplinată, care prin procentul de majoritate creat, votează fără discuție orice propunere venită din partea grupării politice din care face parte. Dar acesta este exercițiul democratic și rezultatul unui vot.
- Ați schimba ceva la modul de organizare și funcționare al ședințelor?
- Mi-aș dori ca fiecare, sau cât mai mulți din consilieri, să-și exprime punctele de vedere asupra problemelor aflate în discuție. În acest sens aș reduce numărul de puncte de pe ordinea de zi și aș organiza ședințe ordinare cel puțin săptămânal, astfel încât să existe timpul necesar unor dezbateri reale, fără altă miză decât bunul mers al acestui oraș.
- Aveți vreun proiect personal pe care, cu ajutorul grupului de consilieri PNL, eventual și al PSD, să-l promovați până la sfârșitul mandatului?
- Îmi doresc să realizăm Brăila fără hârtii în administrație. Să desființăm statul la cozi. Sunt un adept al digitalizării proceselor administrative. Ultimele 12 luni ne-au arătat că am intrat în această realitate ireversibilă - Criza COVID 19 - total nepregătiți.
Administrația publică a fost paralizată și dacă mediul privat s-a reorientat rapid către work at home, din păcate, trebuie să o spun, administrația publică a făcut acest lucru doar în teorie. Funcționarii au plecat acasă, dar lucrul lor a rămas legat de locul de muncă fizic. Nu au putut lucra de acasă, pentru că nu au avut cum.
În intervalul 2014-2020 au fost perioade de finanțare pentru astfel de proiecte de la Uniunea Europeană, în care adminstrația locală și statul român plăteau doar 2%. Restul de 98% a fost finanțat de UE.
Nu există platforme de administrație publică digitale implementate, sisteme de management al documentelor, procese… În continuare ni se cer teancuri de acte, adeverințe, avize, etc.
Suntem campioni la emis hârtii și inventat avize!
Vă dau un exemplu care mie mi se pare paradoxal: unui cetățean ce locuiește pe o suprafață de teren aflată în concesiune, pentru care are încheiat contract de concesiune cu Primăria Municipiului Brăila, pentru autorizație de construire i se cere, de către Primăria Municipiului Brăila, copie legalizată a contractului de concesiune cu: Primăria Municipiului Brăila, deși acesta este emitentul și o are, atât în format electronic cât și fizic.
Pentru ce să ceri o copie legalizată la un notar a unui act pe care îl ai și pe care tu l-ai emis??? Și exemplele pot continua…
Digitalizarea proceselor din administrație cumulate cu implementarea unui sistem de management al calității actului administrativ, ar conduce la eliminarea unor astfel de situații, ar scurta timpii de obținere a documentelor, ar elimina avize și acte inutile și ar crește satisfacția concetățenilor noștrii.
Fără o astfel de platformă implementată, nu ne putem aștepta ca lucrurile să decurgă mai bine, mai ușor. Din păcate, suntem departe de a traversa această criză sanitară. Este posibil să ne trezim poate, într-o nouă perioadă de lockdown și să fim din nou în situația din primăvara lui 2020. Fără soluții, fără administrație, când am avut 12 luni în care s-ar fi putut implementa acest mod de lucru. Din nou funcționarii vor pleca acasă, cu toate salariile și sporurile neafectate, iar activitatea va fi blocată pe termen nedefinit, pentru că nu au cum lucra de acasă.
(A consemnat Monica PARASCHIV)